امروزه سوريه جولانگاه حضور تروريست ها از مليت هاي مختلف است در اين بين القاعده در صحنه ناآرامي هاي سوريه نيز حضور فعال دارد. بنا به گفته دریاسالار تركر ارتورك ،فرمانده سابق آکادمی نیروی دریایی ترکیه ،القاعده از حمايت هاي همه جانبه آمريكا برخوردار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، دریاسالار تركر ارتورك می گوید که غرب و متحدان عرب آن تصمیم گرفته اند سناریو "السالوادور" را با حمايت و پشتيباني از گروهاي تروريستي(داخلي و خارجي) به جاي گروهاي مخالف داخلي، در سوريه تكرار كنند.
 
بمب گذاري هاي انتحاری در دمشق خود تایید كننده این واقعیت مي باشد.
 
نوع عملیات هاي انجام شده براي بي ثبات كردن سالوادور از طريق بمب گذاران انتحاری كه با مديريت جان نگروپونته، که بعدها سفیر ایالات متحده در عراق شد ،را به ياد داريد!  
 
بنا به تاييد پیتر اوبورن، مفسر روزانه ديلي تلگراف،اخيرا ایالات متحده و انگلیس همکاری هاي مخفیانه خود با القاعده را در راه مبارزه با دولت سوریه به شدت افزایش داده اند. وی در مقاله خود با نام "بحران سوریه و آينده نامبهم پيش روي ما"،اشاره بر اين موضوع دارد که اقدامات تروريستي صورت گرفته در دمشق قبل از سال جدید، توسط سازمان های تروریستی فعال در عراق انجام شده است.
 
بنا به گفته روزنامه نگار انگلیسی،شبه نظامیان القاعده از لیبی و از طريق كريدور تركيه وارد سوریه شده اند.
 
بي شك اتحاد سه گانه واشنگتن-لندن-القاعده تهديدي بالقوه براي امنيت جهاني تلقي مي گردد.
 
عمر البکری یک افراط گرای ساکن در لبنان، در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف اذعان داشت شبه نظامیان القاعده با حمایت المستقبل و به رهبری سعد الحریری قبلا از لبنان به داخل خاك سوريه نفوذ كرده اند.
 
در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق،اذعان داشت گروه القاعده از طريق مرز عراق براي انجام اقدامات تروريستي و انتقال سلاح وارد خاك سوريه شده اند.  
 
به تازگي روزنامه گاردین مقاله اي را با عنوان "دخالت نظامي در سوريه و عواقب بد آن براي مردم سوريه" منتشر كرد. سامی رمضاني نویسنده مقاله  به موضوع شكل گيري اتحاد آمريكا و القاعده پرداخته است.
 
ایالت متحده آمریکا و ترکیه با استفاده از اعتبارات نفتي ارائه شده از سوي قطر و عربستان سعودی در پي بي ثبات كردن سوريه مي باشند.در حالی که هیلاری کلینتون در تلاش برای متقاعد کردن جامعه جهانی براي مداخله در سوریه به عنوان یک اقدام ضروری مي باشد، سازمان سیا نيز در حال ارائه خدمات و آموزش هاي تخريبي به شبه نظامیان مي باشد.
 
ایالات متحده آمریکا و متحدان ناتو، سران سازمان های تروریستی و جنایتکاران كاركشته را از کشورهای مختلف جهان براي آموزش مزدوران و بكارگيري در كمپ هاي واقع در تركيه و لبنان استخدام كرده اند.
 
بیش از یک صد مزدور از کشورهای عربی و کشورهای دیگر، از جمله تعداد قابل توجهی از لژيون هاي فرانسوي، پس از آزادسازي شهر حمص توسط مقامات سوریه دستگير شدند.  
 
هلا جابر، خبرنگار ساندي تایمز اظهار مي دارد قطعا افراط گرایان مذهبی و مزدوران خارجی از مرزهاي کشور های مجاور به منظور تشدید خشونت و بهره برداري هاي سياسي از ناآرامي ها،وارد خاك سوريه شدند.
 
هلا جابر در ادامه افزود كه همراه با بازي هاي سياسي شیوخ عربستان سعودي در اين مورد،افرادي هم از كشورهايي چون لبنان، تونس، الجزایر، عربستان سعودی، لیبی، مصر، اردن و کویت با آرمان های تعصب گرانه برای ایجاد حكومت خلافت عرب در سوریه و منطقه وارد عرصه شدند.  
 
روزنامه تايمز مقاله ای را در ماه ژانویه سال جاری منتشر كرد با اين مضمون كه:عربستان سعودی و قطر تامين مالي تجهيز تسليحات مورد نياز اپوزیسیون سوریه برای سرنگونی رژیم بشار اسد را متقبل شده اند.
 
توافق مخفی بین دولت های عربستان سعودی، قطر و گروهاي اپوزيسيون سوری،پس از نشست وزيران امورخارجه اتحاديه عرب در ماه ژانويه،به امضاء رسيد. يكي از نمایندگان گروه مخالف دولت سوریه در گفتگو با روزنامه بریتانیایی اظهار داشت که عربستان سعودی،حاضر به ارائه كمك هاي بيشتر در اين زمينه مي باشد.
 
وی افزود: ترکیه نیز در حمایت از گروهاي مخالف، تحویل اسلحه در مرز سوریه و ترکیه را بعهده گرفته است.  
 
محمد علی اديب اغلو از مقامات استان "هاتاي" اظهار داشت:مقادیر زیادی از لاشه سلاح های ساخت ترکیه در مناطق درگيري ديده مي شود كه خود تاييد كننده اين موضوع مي باشد.
 
اديب اغلو يكي از اعضاي حزب جمهوریخواه مردم ترکیه مي باشد كه در سپتامبر سال 2011 در سوريه حضور داشته است. مقامات سوریه مي گويند كاميون هاي حاوي تجهيزات نظامي در منطقه بياباني حائل بين روسيه و تركيه خالي شده اند.
 
براساس اطلاعات موجود از سازمان اطلاعات اسرائیل موساد،در ماه اوت 2011 سازمان ناتو سیستم های دفاعی دوش حمل ، سلاح های ضد تانک، نارنجک اندازها و مسلسل های سنگین را از طريق مرزهاي تركيه به نیروهای مخالف در سوريه تحويل داده است. بر اساس اين گزارش،"شورشیان سوریه دوره هاي آموزش هاي خود در داخل ترکیه گذرانده اند." ناتو و ایالات متحده آمریکا، تشكيلاتي را برای جذب داوطلبان از کشورهای مختلف برای بكارگيري در سناريوي سوریه به راه انداخته اند.
 
ارتش ترکیه نيز امكانات آموزشي و عبور امن از مرز ترکیه به سوریه را متعهد شده است.  
 
بنا به گزارش روزنامه گاردين، عربستان سعودی آماده ارائه هر گونه کمک مالی به شبه نظامیان ارتش آزادي سوریه و تحریک مقامات ارشد نظامی سوریه براي فرار از ارتش و افزایش فشار بر دولت بشار اسد،مي باشد.
 
تشویق به فرار مقامات ارشد نظامي ارتش سوریه همزمان با تحویل سلاح به گروه هاي مخالف سوری مي باشد. روزنامه گاردین می گوید تامین سلاح از سوي عربستان سعودی و قطر (از جمله تفنگ های خودکار، نارنجک انداز و موشک های ضد تانک) از اواسط ماه مي آغاز شده است.
 
در اين بين تركيه پيشنهاد ايجاد مركز فرماندهي در خاك تركيه را براي هماهنگي و مشورت با رهبران ارتش آزادي سوريه،ارائه داده است.
 
روزنامه گاردين انتقال سلاح در اوایل ماه ژوئن را از نزدیکی مرز ترکیه به داخل خاك سوريه را نيز تاييد كرده است.
 
براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز ،پيشتر سازمان سیا برنامه انتقال و تامين سلاح ها و منابع تجهیزات گروه هاي اپوزیسیون را انجام داده بود.
 
به گفته این منبع، نيروهاي كاركشته سازمان سیا توزیع تفنگ های غیر قانونی، راکت انداز ضد تانک و مهمات دیگر را به مخالفان سوریه تحويل داده است. اریک اشمیت، نویسنده مقاله می گوید:سلاح ها و مهمات عمدتا با کمک شبکه اخوان المسلمین سوری وارد خاك سوريه شده اند.
 
هزینه هاي تامين تفنگ، نارنجک انداز و سیستم های ضد تانک توسط ترکیه، عربستان سعودی و قطر مشترکا تامين مي گردد.
 
سازمان سيا در سازماندهي اوليه اطلاعاتي و ضد جاسوسي در مسير مبارزه با دولت بشار اسد كمك هاي خوبي را به گروهاي مخالف ارائه مي دهد.
 
علاوه بر این، معاون رئیس حزب کارگر ترکیه، بولنت اصلان اغلو، تایید کرد که حدود شش هزار نفر با ملیت عرب، افغان و ترکي توسط سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده براي انجام عملیات تروریستی در سوریه استخدام شده اند.
 
روئل مارک گرشت، عامل سابق سازمان سیا و عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی در روزنامه وال استریت ژورنال بيان داشت " سازمان سيا عملياتي را از ترکیه، اردن و حتی کردستان عراق عليه سوريه طرح ريزي مي كنند.از طرفي  کردستان عراق، بنا به وعده هاي داده شده از سوي واشنگتن براي حمايت از كردها در برابر بغداد و تهران، همیشه مشتاق حضور بیشتر مقامات ایالات متحده در خاک خود بودند. بنا به گفته گرشت مهمترين حادثه ي ديپلماتيكي منطقه،كدورت بين نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان و بشار اسد مي باشد.نيز با كمك اوضاع سياسي همسايگان سوري و منطقه در پي اجراي برنامه هاي خود در سوريه است."
 
محقق بنیاد دفاع از دموکراسی اظهار مي دارد: "تلاش های هماهنگ شده،به رهبري سازمان سیا براي انتقال تجهيزات ضد تانک، ضدهوایی و سلاح های ضد نفر از طریق مرزهاي سوريه كار دشواري نخواهد بود و انجام یک عملیات تهاجمی در سوریه بي شك به حضور و قدرت بيشتر سازمان CIA نيازمند است كه در حال حاضر کمتر از 50 افسر آمریکا با نيروهاي متحد در اين زمينه فعاليت دارند.
برچسب ها: اتحاد ، القاعده ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار