عصر ديروز نشست ادبي جانباز در ادبيات داستاني معاصر با حضور مجيد قيصري ،‌جهانگيز خسرو شاهي، قاسمعلي فراست در بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات باشگاه خبرنگاران، قاسمعلي فراست نويسنده و منتقد كتاب در حاشيه نشست گفت: در مورد بحث جانباز نبايد به تعاريف پايبند باشيم و بايد خلاها را هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي بررسي كرده و مشكلات و نواقص را شناسايي كنيم تا به جايگاه والاي جانباز پي ببريم.

وي افزود: نبايد به جانباز تك سويه و سياه و سفيد نگاه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: مردم ارزش جانباز را فقط به ظواهر مثل قطع عضو شدن مي دانند در حاليكه بعضي از جانبازان كه مشكلات اعصاب و روان دارند و يا حتي مشكلات شيميايي دردهايي را در سينه حفظ كرده اند كه فقط خود جانباز و نزديكان جانباز از آن خبر دارند.

همچنين زمانيكه خسروشاهي نويسنده و منتقد گفت: بنياد شهيد و ستاد آزادگان ده ها اثر نظير وصيت نامه، خاطرات، رمان، زندگينامه، و .. منتشر كرده است اما در بحث جانباز هنوز متولي خاصي به طور خاص كار نكرده است و كارها به صورت انفرادي مورد ارزيابي قرار گرفته و از دل ادبيات معاصر بيرون آمده و به يك واژه سياسي تبديل شده است.

وي خاطرنشان كرد: بايد ادبيات جانباز را از نظر واژه شناسي و احياي معارف پايداري مورد بررسي قرار داده و از شعاردادن پرهيز كرده و شخصيت سازي كنيم./ي2
برچسب ها: نشست ، عصر ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار