قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده اعلام کرد مردم برای ثبت نام در برنامه پزشک خانواده سه ماه مهلت دارند.

دکتر محمد شریعتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در هر استان برنامه دوران گذار و ثبت نام مردم سه ماه پس از آغاز برنامه است. بعد از آن هم کسانی که جدید اضافه می شوند می توانند ثبت نام کنند ولی دیگر بعد از سه ماه خدماتی که به آنها ارائه می شود طبق روال سه ماه اولیه نخواهد بود.

وی در خصوص اعلام انجمن اپتومتریست ها در خصوص عدم تعریف جایگاه آنان در برنامه پزشک خانواده گفت: خیلی از دوستان توقع دارند همه مشکلات نظام سلامت و دست اندرکاران آن را برنامه خانواده یکجا حل کند. با اجرای این برنامه هیچ خدمتی که قبلا وجود داشته و تحت پوشش بیمه بوده است کنسل نمی شود.

وی تصریح کرد: الان نسخه 02 پزشک خانواده اجرا دارد می شود و اگر نقصی در کار هست جای گسترش و توسعه متناسب با آن وجود دارد.

آغاز ثبت نام مردم پس از افتتاح برنامه در استان ها

وی افزود: پزشکان هر استانی که تعدادشان به حد قابل قبولی برسد زمان ثبت نام مردم در این برنامه در آن استان اعلام می شود.

وی با اشاره به آغاز این برنامه در استان های  تهران و فارس گفت: برخی استان های دیگر مثل مازندران، کردستان و سیستان و بلوچستان در نوبت افتتاح هستند.

ثبت نام پزشکان سقف ندارد

وی افزود: ثبت نام پزشکان سقف ندارد، چون قدرت انتخاب مردم را بالاتر می برد. یعنی ما سقفی برای تعداد پزشکان ثبت نامی نگذاشته ایم.

رییس ستاد اجرایی برنامه ملی پزشک خانواده ادامه داد: جزییات نحوۀ ثبت نام مردم در برنامه پزشک خانواده را به زودی اعلام می کنیم. مردم در کل به دو صورت می توانند ثبت نام کنند. یا با مراجعه حضوری به مرکز مجری پزشک خانواده یا از طریق سایت www.1590.ir بدین شکل که هر زمانی که برنامه در استای شروع شد موقع ثبت نام مردم هم فرا می رسد.

وی گفت: سرعت اجرای برنامه پزشک خانواده خوب است و ثبت نام پزشکان خانواده در سایتwww.1590.ir  از 29000 نفر گذشته است. در استان ها هم شرایط بسیار خوبی در این خصوص دایر است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار