فرستاده ویژه محمود احمدی نژاد و معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه ایران در دیدار با رییس جمهوری صربستان، دعوت نامه اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران را به وی تسلیم كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اصغر خاجی روز سه شنبه در دیدار با 'تومیسلاو نیكولیچ ' با اشاره به شرایط سرنوشت ساز و تاریخی موجود در روابط بین الملل، ضرورت بازبینی و تعریف مسوولیت جنبش غیر متعهدها را مورد تاكید قرار داد.

وی گفت: غرب در بحران عظیمی قرار دارد، اگر چه این بحران از اقتصاد شروع شده است، اما ابعاد سیاسی و اجتماعی آن در حال پررنگ تر شدن است.
فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران به صربستان، افزود: از سوی دیگر شاهد بیداری ملت ها در كشورهای مختلف از جمله كشورهای اسلامی هستیم كه در چنین وضعیتی جنبش غیر متعهدها به عنوان بزرگترین تشكل بین المللی پس از سازمان ملل متحد، باید خود را برای تصدی مسوولیت های جدید آماده كند.

معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه كشورمان همچنین در خصوص مناسبات دیرینه دو كشور صربستان و ایران افزود: حجم مبادلات تجاری متناسب با ظرفیت های موجود نیست و از این رو تلاش در بهره گیری از تمامی فرصت ها از یك سو و رفع موانع از سوی دیگر با هدف فعال كردن حوزه های مختلف همكاری ضروری بنظر می رسد.

'تومیسلاو نیكولیچ' رییس جمهوری صربستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شركت در اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران،گفت: این جنبش بعنوان یك ایده بسیار خوب نشان داده كه می تواند در جهان امروز تاثیر گذار باشد.

وی در این راستا افزود: اگر چه در مقطعی شاهد ركود فعالیت جنبش غیرمتعهدها بودیم، اما اكنون با توجه به عضویت بسیاری از كشورها در آن، این جنبش نهاد قابل توجهی برای همكاری میان ملت ها از جمله در حوزه اقتصادی است.

رییس جمهوری صربستان با انتقاد از رویكردهای غیر منطقی برخی از كشورها، از آمادگی كشورش برای توسعه همه جانبه روابط با ایران خبر داد.

صربستان عضو ناظر جنبش غیر متعهدها است.
انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار