در دومين بخش از كنسرت تابستاني فرهاد جواهر كلام در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران، همزمان با اجراي قطعه ماندگار "خليج فارس" مخاطبان اين خواننده به افتخار ايران ايستادند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت تابستاني فرهاد جواهر كلام با عنوان "خليج فارس" در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران، اين كنسرت بزرگ ترين كنسرت ام دي اس بود به نحوي كه در دو بخش برگزار شد و طراحي صحنه در هر بخش، تغيير مي كرد.

در بخش نخست، صحنه با ميز و صندلي هاي قديمي و شمع هاي روشن تزئين شده بود و پيش از‌‌ آغاز اجرا، تيزري از فرهاد جواهر كلام و اعضاي اركسترش پخش شد.

نخستين قطعه دست خودم نيست بود كه جواهر كلام پس از اجراي آن، علي  صالحي را  به عنوان ترانه سرا اين اثر، فرشاد فارسي را به عنوان تنظيم كننده و خودش را نيز به عنوان آهنگساز اثر معرفي كرد.

قطعه بيا بيا و باشيم با ترانه اي از امير بامشاد به عنوان دومين اثر و هنوز ميميرم واسه تو نيز به عنوان سومين قطعه براي مخاطبان اجرا شد.

جواهر كلام قطعه يه كاري كن را به عنوان چهارمين قطعه اجرا كرد و پيش از اجراي قطعه پنجم گفت: اين قطعه را معرفي نمي كنم ابتدا آن را اجرا مي‌كنم تا ببينم دوستش داريد يا خير و اين اثر قطعه اي نبود جز فقط خودم فقط خودت كه با اجراي اين اثر طرفداران فرهاد جواهر كلام شور و اشتياق بي نظيري را در فضاي سالن حاكم كردند.

پس از اين قطعه جواهر كلام براي هوادارانش توضيح داد كه اين آلبوم را با همين عنوان در سال 1383 روانه بازار موسيقي كرد و گفت: فكر مي‌كنم اين آهنگ براي خيلي ها خاطره انگيز است و اميدوارم همه شما از آن خاطره هاي خوب داشته باشيد.

همچنين سعيد صارمي نوازنده ماهر پركاشن در اجراي قطعه فقط خودم فقط خودت درخشش عجيبي داشت.

اين خواننده خوش صداي كشورمان قطعه بمون پيشم را به عنوان ششمين اثر و هم نفس را به عنوان هفتمين قطعه براي مخاطبانش اجرا كرد.

فرهاد جواهر كلام قطعه همه دنيامي را همراه با اشكان خشايي اجرا كرد و گفت: اين اثر را در آلبوم احساسي كه دارم نيز همراه با اشكان خوانده ام.

در مدت زماني كه به تنفس اختصاص يافت طراحي صحنه تغيير كرد و اين بار پرچم پرافتخار ايران زمين و لنگرهاي معلق كشتي، صحنه اجراي فرهاد جواهر كلام را تزئين كردند و در بخش دوم كنسرت فرهاد جواهر كلام با لباس ملبانان كشتي در قالب صحنه اجرا ظاهر شد و همزمان با پخش تصاويري از خليج تا ابد فارس، قطعه ماندگار خليج فارس را اجرا كرد كه در اين هنگام مخاطبان بيش از پيش به وجد ‌آمده بودند و همگي به افتخار ايران و خليج تا ابد فارس، جواهر كلام را به صورت ايستاده، در اجراي اين قطعه دلنشين همراهي كردند.

پس از اين اثر جواهر كلام گفت: شكل گيري اين آهنگ زماني بود كه يكسري هجويات توسط چند كشورك كوچك مطرح شد و در آن هنگام تصميم گرفتم اين قطعه را بخوانم كه اين اثر متعلق به من نيست بلكه متعلق به همه ايرانيان است.

پس از اين صحبت كوتاه جواهر كلام صحنه را ترك كرد و در اين مدت اعضاي اركستر به تكنوازي سازهاي تخصصي خود پرداختند.

ساير قطعه هايي كه در بخش دوم اجرا شد عبارت اند: خيلي دوست دارم من،‌ چه خوش ميگذره با تو، من با تو ميمونم، همراه با اشكان خشايي، بازي در نيار، خداحافظ، و اجراي مجدد قطعه به ياد ماندي خليج فارس ،‌فرهاد جواهر كلام،‌ نسرين مقانلو، مجيد مشيري، هومن جوادي، محمدرضا مهدوي بازيكن تيم ملي فوتبال، حديث فولادوند، امير ميلاد نيكزاد رهبر اركستر فرزاد فرزين، داريوش بابائيان، آرام جعفري، مهدي شمس، كامران تفني، پريناز ايزديار، نگين صدق گويا، امير نوري و فرزاد مجيدي را به عنوان ميهمانان ويژه خود معرفي كرد و مخاطبان نيز هر يك از اين هنرمندان و ورزشكاران را مورد تشويق قرار دادند.

اعضاي اركستر حرفه اي فرهاد جواهر كلام را عباس لطيفي به عنوان رهبر اركستر و نوازنده كيبورد، سعيد صارمي پركاشن، پيمان لطيفي درامز، اشكان خشايي گيتار و همخوان، آئين احمدي فر گيتار و مجيد برومند به عنوان نوازنده گيتار باس، تشكيل مي دهند.

همچنين ساير ميهمانان جواهر كلام را ياسر داووديان، مجيد صالحي شاعر، محسن داماد و هومن صدر تشكيل مي‌دادند.

نخستين كسنرت بزرگ خليج فارس به خوانندگي فرهاد جواهر كلام در قالب يك كنسرت ام دي اس، 27 تير به تهيه كنندگي گروه بين المللي نيم رخ به مديريت ميثم دهقان، در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار