مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : IPM طرح مبارزه با آفات است که این طرح به صورت 5 ساله در سطح استان انجام می شود.

  مهندس طاهری در حاشیه ی تور خبری خبرنگاران، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود : در رحیم آباد از 40 هکتار باغ ،  25هکتار آن زیر نظر IPM قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته که مصرف سموم باعث مشکلاتی از جمله بیماری هایی مانند سرطان و آلودگی در محیط زیست و از طرفی باعث مقاومت درختان در مقابل آفات شده است اظهار داشت : حفظ نباتات طرح IPM تایید شده است و این کار باعث تولید محصولی بهتر و بیشتر ، محیط زیست و درآمد بیشتر خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد : امسال طرح IPM در میوه هایی نظیر خرما ، پسته ، سیب زمینی و محصولات گلخانه ای اجرا می شود.

وی عنوان کرد : یکی از کارهایی که در سایت IPM انجام می شود مبارزه با بیولوژیک بر علیه آفات است .

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : طرح IPM به دو صورت عمومی و خاص در تمام مزارع ، باغات و در جاهای خاص مانند باغ دادبین واقع در رحیم آباد جترود از توابع شهرستان کرمان انجام می شود.

طاهری با اشاره به اینکه امسال میزان سم در باغات نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته افزود : امسال  بیش از 400 تن سم نسبت به سال گذشته کمتر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام کشاورزانی که به صورت گلخانه ای هستند از سموم استفاده می کنند یاد آور شد : 48 بنر در حوزه کشاورزی در سطح استان نصب گردیده است .

گفتنی است : در آینده ای نزدیک تورهای دیگر سازمان جهاد کشاورزی از جمله بازدید از طرح های آبیاری تحت فشار ، مجتمع گلخانه ای ، کشتارگاه ها ، قنات جوپار ، مرکز تحقیقاتی پسته و باغات پسته رفسنجان ، صنایع تبدیلی ، کارخانه قارچ دکمه ای ماهان ، جوجه ریزی مرغداری ها ، رها سازی ماهی در استخر و سد خاکی هنزاف در برنامه ها خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.