كميسيون عالي انتخابات در ليبي، رسما ائتلاف نيروهاي ملي اين كشور به رياست محمود جبرئيل را پيروز انتخابات پارلماني ليبي، اعلام كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ ائتلاف نيروهاي ملي با به دست آوردن 39 كرسي از 80 كرسي پارلمان از رقيب خود پيشي گرفت و پيروز قطعي انتخابات ليبي شد و پس از ائتلاف نيروهاي ملي، حزب عدالت و سازندگي وابسته به جماعت اخوان المسلمين، با كسب 17 كرسي پارلمان در مكان بعد قرار گرفتند و 120 نفر به عنوان نامزد مستقل به جمع نمايندگان پيوستند.
 
در همين حال، محمود جبرئيل نخست وزير سابق ليبي و رئيس ائتلاف نيروهاي ملي در اين كشور، از 150 حزب سياسي موجود در ليبي خواست براي تصميم گيري بهتر در مورد قانون اساسي و تشكيل حكومت جديد با اعضاي پارلمان اين كشور، همكاري كنند.
 
وي گفت: ما به سوي كساني هم كه در انتخابات شركت نكرده و آن را تحريم كردند، دست دوستي دراز كرده و سعي مي كنيم اين افراد را هم در تصميم گيري ها شركت دهيم.
 
گفتني است؛ انتخابات پارلماني ليبي به عنوان اولين انتخابات پس از سقوط رژيم قذافي، در هفتم ماه جاري ميلادي در اين كشور برگزار و با مشاركت گسترده مردم روبرو شد و وظيفه اصلي اين پارلمان، تنظيم قانون اساسي و كمك به تشكيل حكومت پس از دوران انتقالي خواهد بود.
برچسب ها: ملی ، ائتلاف ، لیبی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار