عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در هر کشور برای ایجاد تحول در ملت باید از آموزش و پرورش شروع کرد و برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش نقطه آغاز تربیت معلم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، غلامعلی حداد عادل در اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که هم اکنون در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه خطیر این وزارتخانه بیان داشت : روسای آموزش و پرورش سراسر کشور مسئولیت تربیت یک ملت را برای اداره در آینده به عهده دارید.

وی ادامه دارد: کسانی که در آینده سرنوشت کشور را به دست می گیرند دانش آموزان محصل امروز هستند و چشم رهبری،ملت ایران ، شهدا و امام راحل به این دانش آموزان دوخته شده است.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه باید افرادی متدین و کارآمد تربیت کنیم تا پایه های انقلاب در داخل کشور استوارتر شود افزود: چنین وظیفه ای بیش از هر دستگاه بر عهده آموزش و پرورش است.

غلامعلی حداد عادل با اشاره به اهمیت مساله تربیت معلم ادامه داد: اهمیت و جایگاه معلم در آموزش و پرورش امری غیر قابل انکار است چرا که معلم کارخانه انسان سازی است و با ذهن خود به همه چیز روح می دهد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تحول در ملت باید از آموزش و پرورش آغاز کرد ادامه داد: ایجاد تحول در آموزش و پرورش از تربیت معلم آغاز می شود و این همان جهت گیری درستی است که در آغاز انقلاب در شهیدان رجایی و باهنر دیدیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تربیت معلم قلب آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش باید بیش از هر چیز به تربیت معلم با صلاحیت های اخلاقی ، دینی و معنوی بپردازد.

وی با بیان اینکه معلمان به کار گرفته شده در آموزش و پرورش باید تخصص لازم در تعلیم و تربیت و مهارت کافی را داشته باشند افزود: هر عالمی معلم نمی تواند باشد.

وی گفت: همه اندیشه ها برابر تحول در آموزش و پرورش باید از طریق تربیت معلم در ذهن و شخصیت معلم های آینده نهادینه شود و واگذاری تربیت معلم به وزارت آموزش و پرورش در قالب دانشگاه توفیق بزرگی است که با هیچ تحول دیگری قابل مقایسه نیست./ز

برچسب ها: تحول ، معلم ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار