يک منبع دادگاهي در امريکا اعلام کرد ، باراک اوباما رئيس جمهور اين كشور در اظهارات خود درباره سرباز متهم به افشاي اطلاعات طبقه بندي شده به ويکيليکس پيش داوري کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ ديويد کومبز دادستان دادگاه رسيدگي به اتهامات بردلي منينگ اعلام کرد ،  برخي مقامات بلند پايه ديگر از جمله هيلاري کلينتون وزير امور خارجه و مايک مولن رئيس سابق ستاد مشترک امريکا نيز اظهارات نامناسبي را درباره بردلي منينگ مطرح کردند.

وي گفت : اظهارات ماه آوريل گذشته باراک اوباما در کاليفرنيا مبني بر اين که بردلي منينگ قوانين را نقض کرده و اظهارات مشابه ساير مقامات تعمدا با هدف لطمه زدن به روند دفاعيه متهم صورت گرفته است.

کومبز در جلسه رسيدگي به اتهامات منينگ در پايگاه نظامي فورت ميد در مريلند با ذکر نام رئيس جمهور و اشاره به اظهارات مولن و کلينتون گفت :« برخي از اعضاي دولت از فرصت اظهار نظر در رسانه ها استفاده کرده اند که اين اقدام به منزله پيش داوري است و تعمدا صورت گرفته و براي ما مايه تاسف است.»

چنانچه منينگ 24 ساله به دليل ارائه صدها هزار سند و اطلاعات طبقه بندي شده به ويکيليکس مجرم شناخته شود ، به حبس ابد محکوم خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار