امسال، هزار امدادگر جمعیت هلال احمر ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح دانشگاه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال وبختیاری از فراهم شدن زمینه جذب 250 نفر از امدادگران با سابقه جمعیت هلال احمر خبر داد
رستمی افزود :این تعداد در سال آینده به 500 نفر افزایش می یابد .
وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان چهار محال و بختیاری دومین دانشگاه کشور از لحاظ اموزشی است ، گفت: هم اکنون 4هزار و 200 نفر از علاقه مندان در دانشگاههای مراکز استانها مشغول تحصیل در رشته های تخصص مدیریت امداد و نجات حوادث طبیعی ، غیر طبیعی ،اطفاء حریق و امداد و نجات در سوانح ، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی هستند و تا پایان امسال به بیش از 10 هزار نفر خواهد رسید.
رستمی با اشاره به ساماندهی 2 میلیون امدادگر در کشور، گفت : یک میلیون و 700 هزار نفر از این امدادگران در 700 پایگاه ثابت و سیار فعال هستند و در مواقع اعلام هشدار، باید در گروههای 33 نفره امداد کوهستان ، برف و کولاک و جاده و دریا حضور پیدا کنند .
دبیرکل جمعیت هلال احمر از احداث 80 پایگاه امداد و نجات جاده ای تا پایان سال 1392 در مناطق حادثه خیز کشور خبر داد و گفت: مکان این پایگاهها شناسایی شده است .
رستمی تعریف جدید از جغرافیای استانها تا پایان سال ، ایجاد انبارهای ذخیره به ازای 2درصد جمعیت هر شهرستان و رسته بندی امدادگران در ردیفهای کوهستان ، یک ،دو و سه و ایثارگر را از برنامه های این جمعیت در سال جاری بیان کرد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.