تولید ماهیان سردابی امسال در استان چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر شیلات و آبزیان استان چهارمحال و بختیاری گفت : از ابتدای امسال 5 هزار تن ماهی سردابی در این استان تولید و روانه بازار شد.
اسماعیل پیرعلی گفت : مزرعه داران استان چهار محال و بختیاری این میزان ماهی را امسال در 10 دوره زمانی در مزارع شیلات شهرستان های هفت گانه تولید کردند که مقدار آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 30 درصد افزایش یافته است.
پیرعلی افزود : استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه 16 هزار تن ماهی سردابی ، بزرگترین مرکز تولید این نوع ماهی در کشور است و ماهی تولیدی در رودخانه ها و مزارع پرورش ماهی این استان بیشتر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادرات شده است.
مدیر‌ شیلات و آبزیان استان چهارمحال و بختیاری اشتغال ایجاد شده در بخش شیلات این استان را چهار هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: تولید سالانه این بخش بیش از 300 میلیارد ریال است.
وی گفت : با برنامه‌ریزی بلند مدت و تأمین اعتبارات لازم ، حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی و جذب سرمایه‌گذاران توانمند می‌توان تولید ماهی سردابی این استان را به 50 هزار تن رساند .
وی با اشاره به فعالیت 260مزرعه پرورش ماهی در این استان افزود: تجهیزات مکانیزه آبزی پروری به ارزش یک میلیارد ریال برای بهره برداران پرورش ماهی خریداری و توزیع شده است که این میزان اعتبار از محل اعتبارات جبران خشکسالی پارسال دولت تامین و هزینه شده است.
وی پمپ برگشت آب ، لوله انتقال آب و دستگاه هواده را از جمله تجهیزات خریداری شده اعلام کرد و افزود : تجهیزات تهیه شده در هشتاد مزرعه فعال و واجد شرایط پرورش ماهی استان نصب شد.
استان چهارمحال وبختیاری با داشتن هزار و 500 کیلومتر رودخانه پرآب ، هزار و296 دهنه چشمه ، 780 رشته قنات و بیش از سه هزار حلقه چاه عمیق ، شرایط مستعدی برای پرورش ماهی سردابی دارد.
این استان شش سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را کسب کرده است./س

برچسب ها: ماهی ، سردابی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.