مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اجرای عملیات بازسازی و تعمیر 626 کیلومتر از جاده های سیل زده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، خلیل محبت خواه با بیان اینکه خسارت سنگینی بر تاسیسات و زیرساختهای حمل و نقل شمال آذربایجان غربی در جریان وقوع سیل هفته گذشته وارد شده، افزود: در این راستا 183 کیلومتر راه اصلی و 59 کیلومتر راه روستایی چالدران و نیز 217 کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستایی خوی بازسازی می شود.

وی با بیان اینکه همچنین عملیات راهداری در 167 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی ماکو اجرا می شود، اظهار داشت: 5 دستگاه پل در محور سه راهی ایواوغلی- قره ضیاالدین به علت رسوبات رودخانه ای مسدود شده بود که راهداران عملیات رسوب برداری در این ابنیه های فنی را با استفاده از 12 دستگاه ماشین آلات سنگین انجام دادند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی عنوان کرد: پیامدهای منفی سیل در محور ایواوغلی- قره ضیاالدین از جمله آب شستگی، تخریب شیب شیروانی و گاردریل کنار جاده با استفاده از امکانات و منابع اداره راه و شهرسازی شهرستان خوی تعمیر می شود.

محبت خواه از بازگشایی مسیر ارتباطی 162 خانوار روستایی در چالدران، اضافه کرد: عملیات شانه سازی در محور خوی- حمزیان به طول 3 کیلومتر که به دنبال بارش های شدید روزهای گذشته شانه این محور از بین رفته بود، اجرا شد.

وی از آغاز عملیات مرمت 10 دستگاه پل رودخانه ای در جاده" قرخ یاشار- خانقاه" در محدودهخوی خبر داد و گفت: تردد وسایط نقلیه در جاده خوی- قطور به دلیل ریزش مصالح کوهی با مشکل مواجعه شده که با تلاش راهداران در حال حاضر ترافیک روان در این محور جریان دارد.

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: در اثر سیل و بارندگی های هفته گذشته بیش از 53 میلیارد ریال خسارت به جاده های شهرستان های ماکو، پلدشت، شوط، خوی و چالدران وارد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.