هفت پروژه بزرگ راه سازی و جاده مرزی خوی قطور امسال به بهره برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی در روند بازدید از پروژه های شاخص راه و مسكن مهر استان اظهار داشت: چند تقاطع غیر همسطح در این مسیر به همراه زیر سازی و آسفالت آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  اروميه به نقل از روابط عمومی؛ علی نیكزاد گفت: برای اتمام مراحل اجرایی جاده بین المللی خوی قطور بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه 50 درصد از اعتبارات آن از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات حوزه راه تامین خواهد شد.

نیكزاد در ادامه سخنان خود با اشاره به تعریض جاده سلماس خوی نیز گفت: این پروژه به طول 32 كیلومتر و به صورت 4 خطی اجرا می شود و قرار است كه 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز را از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شود و تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد.

وی در ادامه به روند اجرایی پروژه های مسكن مهر شهرستان های سلماس و خوی اشاره كرد و افزود: با تبدیل وضعیت ساخت واحد های مسكن سلماس به صورت قرارداد 3 جانبه روند اجرایی این پروژه ها شتاب می یابد.

وزیر راه و شهر سازی در خصوص واحد های مسكن مهر شهرستان خوی نیز اظهار داشت: با افزایش سقف تسهیلات این واحد ها از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال و افزایش مدت مشاركت بانك مسكن به همراه تقسیط پلكانی تسهیلات این واحد ها برای رفاه حال متقاضیان اقدام می گردد. اختصاص 8 میلیارد ریال از اعتبارات استان به همراه 5 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به اجرای شبكه فاضلاب شهری ولیعصر خوی ، به همراه اختصاص یكصد میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای تكمیل جاده چالدران به آواجیق از دیگر توافقات بازدید وزیر راه و شهر سازی با مسئولین ارشد استان از پروژه های شاخص این حوزه می باشد.

علی نیكزاد همچنین در جریان بازدید از پروژه راه سازی ایواوغلی خوی اظهار داشت: 3 میلیارد تومان برای 4 خطه سازی مسیر اولوغلی به خوی اختصاص یافت.

وی با اشاره به محل تخصیص این میزان اعتبار، تصریح كرد: این میزان اعتبار از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان سلماس گفت: هفت پروژه بزرگ راه سازی در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان دولت دهم در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسند.

علی نیكزاد، اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح های راه سازی آذربایجان غربی را 865 میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: اتصال مركز استان به شبكه ریلی كشور، احداث سه پروژه راه اصلی و اتمام پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان در حوزه آذربایجان غربی به همراه دو تقاطع غیر همسطح از جمله طرح هایی است كه با اختصاص اعتبارات ویژه تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسند./س

برچسب ها: قطور ، پروژه ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.