رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: حال كه انتخابات در ايران به سوي الكترونيكي شدن پيش مي‌رود بايد نواقص موجود در آن نيز برطرف شود و در اين ميان نبايد نظرات شخصي دخيل باشند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله محمد يزدي روز گذشته در ديدار با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: قانون انتخابات ايران از مراحل نخست تا انتها داراي نواقصي است.

وي افزود: در دوره قبلي مجلس نامه‌هايي به رئيس مجلس نوشتم و خواستار تغيير قانون انتخابات از وضعيت كنوني شدم زيرا با اين قانون در هر دوره چند هزار نفر كانديد مي‌شوند كه حتي شرايط اوليه را نيز ندارند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه با تاكيد بر ارتقاي قانون انتخابات ايران پس از 33 سال گفت: جاي اين سئوال است كه آيا مجلس مي‌تواند كاري در اين زمينه انجام دهد يا خير، زيرا نمايندگان هر حوزه انتخابيه مي‌توانند در مورد مسائل عمومي كشور نظر بدهند.

وي ادامه داد: در خصوص اصلاح قانون انتخابات، برخي افراد در دوره‌هاي مختلف وضعيت خودشان را براي انتخابات بعدي در نظر گرفتند اما اكنون بايد بررسي شود كه اين اصلاح بايد از چه طريقي صورت گيرد.

يزدي با بيان اينكه پژوهشگاه مجلس خبرگان يا شوراي نگهبان مي‌توانند در اين خصوص كمك كنند، گفت: حال كه انتخابات در ايران به سوي الكترونيكي شدن پيش مي‌رود بايد نواقص موجود در آن نيز برطرف شود و در اين ميان نبايد نظرات شخصي دخيل باشند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه افزود: يكي از كارهاي خوب و ماندگاري كه مجلس نهم مي‌تواند انجام دهد اصلاح قانون انتخابات است زيرا نواقصي در آن وجود دارد و اصلاحات صورت گرفته نيز يكپارچه نبوده‌اند.

وي با بيان اينكه هم اكنون برخي افراد با تحصيلات ابتدايي مي‌توانند در برخي انتخابات‌ها ثبت نام كنند، گفت: اين مسئله موجب شده است كه بسياري از ثبت نام كنندگان رد صلاحيت شوند و برخي اوقات از نظر شرعي نيز از بيان دلايل رد صلاحيت‌ها معذور هستيم.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار