توجه به تغذیه در تابستان، یکی از اساسی ترین راهکارهای مقابله با گرمازدگی است.

قوام زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، بابیان اینکه افزایش دمای بدن به بیش از 37 درجه، تعریق بدن به همراه سستی و ضعف و در مواقعی نیز ایجاد اغما در فرد از علائم اصلی گرمازدگی است، افزود: این علائم که به دلیل بالا بودن دمای هوا که به خصوص در فصل تابستان مشاهده می شود، لزوم توجه به رژیم غذایی و تغذیه افراد را در این ایام برجسته تر می سازد.

وی تصریح کرد: بیش از 85 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده و تغییر این میزان مشکلات جدی جسمی برای افراد ایجاد خواهد کرد.

قوام زاده بابیان اینکه ترکیبات غذایی دارای فیبر بهترین منبع حفظ آب در بدن است، اظهار کرد: حفظ آب در دستگاه گوارش و به آهستگی جذب شدن آن در بدن از خواص این نوع غذاها است.

وی اضافه کرد: غذاهای گیاهی، میوه، سبزیجات و انواع سالاد سرشار از فیبرهای غذایی هستند که هرچه میزان مصرف آنها زیاد باشد، آب زیادی دربدن باقی می ماند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی توصیه کرد: همچنین افراد در این فصل باید از آب بیشتری استفاده کنند و منتظر ایجاد حس تشنگی در خود نباشند.

قوام زاده با بیان اینکه استفاده از غذاهای آماده در فصل تابستان اصلا توصیه نمی شود، بیان کرد: نمک خاصیت ضد آبی دارد و مصرف غذاهای آماده به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک هستند در فصل تابستان توصیه نمی شود./س

برچسب ها: فصل گرما ، تابستان ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.