جشن تولد این اورانگوتان در کنار کارکنان باغ وحش و ده ها تن از عکاسان و خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  به نقل از آر.تی.ال. فرانس، این اورانگوتان سوماترایی یکی از قدیمی ترین از نوع خود در جهان است. مسئولان باغ وحش " لا بواسیر دو دور " برای این اورانگوتان 50ساله جشن تولد گرفتند.
 
 

این جانور حتی یک موی سفید هم ندارد. این اورانگوتان نر 125 کیلو وزن دارد و دارای 16 فرزند می باشد. این میمون بزرگ در مقابل تمام کارکنان باغ وحش و دهها تن عکاس و روزنامه نگار شمع را فوت می کند و قبل از خوردن کیک با قاشق، اول توت فرنگی آن را بر میدارد.

نگهبان این باغ وحش می گوید این اورانگوتان رفتار خوبی با تمامی کارکنان باغ وحش دارد. وخلق و خویی مهربان دارد.
 
 
 
آقای سباستین مدیر باغ وحش می گوید: وی در سال 1962 در جنگل های اندونزی به دنیا آمد، بعد از هفت سال وارد یک پارک در آلمان شد. بعد به باغ وحش دیگری در دویسبورگ رفت و سال 1989 به این باغ وحش میاید و از آن موقع به فاصله 4 تا 5 سال صاحب فرزند شده است. و جالب اینجاست که رابطه خوبی با خانواده خود دارد. برخلاف خصوصیات ذاتی که این حیوان دارد، خیلی مسالمت آمیز زندگی می کند. و پدر خوبی برای فرزندانش می باشد. این اورانگوتان به آب پرتقال و شیرکاکائو خیلی علاقه دارد.
 
 
 
 امانوئل، نگهبان باغ وحش می گوید: این حیوان نیاز زیادی به آب دارد. زیرا در صورت نخوردن آب مثانه اش عفونی می شود. حیوانات بی شماری در این باغ وحش 20 هکتاری وجود دارد و سال گذشته نزدیک به 125000 بازدیدکننده داشت.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۱
آخی چه خوشگله . به این میگن یه میمون متمدن .
آخرین اخبار