من خود شاهد انتقال حداقل 15 جلیقه انفجاری توسط افسر اطلاعاتي انگلیس در کابل بودم و همین امر موجب شد از کارم برکنار و از ترس جانم به یک منطقه ناشناس در ایالت بلوچستان پاکستان فرار کنم ...

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت پان ارمنين؛ جملات بالا بخشي از مصاحبه یک افسر پلیس ملی افغانستان بود که حدود یک هفته قبل به پاکستان فرار کرد.

باشگاه خبرنگاران متن كامل مصاحبه اين افسر پليس را كه به دلايل امنيتي نامش تاكنون فاش نشده است در ادامه بدون هيچ تغييري مي‌آورد.

اين افسر پليس در اين خصوص مي‌گويد:"در تاریخ 20 آپریل در گمرک میدان هوایی کابل در شیفت کاری بودم، یک افسر اطلاعاتي انگلیس که او را به دلیل تردد زیاد به میدان هوایی می شناختم سعی کرد به همراه سه نظامی انگلیسی از گمرک کابل یک صندوق نسبتاً بزرگ را پس از خارج کردن از یک هواپیمای آیساف بدون بازرسی عبور دهد. من از آنها برگه مخصوص خواستم و آنان از دادن برگه امتناع کردند. من اصرار کردم و آنها گفتند تو نمی‌توانی از ما چنین چیزی را بخواهی، ما دارای مصونیت سیاسی هستیم. من به آنها گفتم که افسر مافوق من دستور داده هیچ چیزی بدون بازرسی عبور نکند. بر سر همین مسئله بین ما بحث پیش آمد، من به پلیس‌های تحت امر خودم دستور دادم که اجازه ندهند ماشين آنها از گیت خارج شود تا با مافوق خود تماس بگيرم. در همین حین یکی از نظامیان انگلیسی با تفنگ خود به سینه یکی از پلیس‌ها کوبید و سعی کرد گیت را باز کند. به همین دلیل یکی دیگر از همكاران من دسته باکس کلان آنها را گرفت و به طرف زمین کشید. صندوق بر زمین افتاد و در آن باز شد. من با تعجب به محتویات آن نگاه کردم، دیدم حداقل 15 و شاید 20 جلیقه انفجاری داخل آن بود. افسر اطلاعاتی با عجله صندوق را به کناری کشید و بلافاصله با واکی تاكي خود با جایی تماس گرفت و با اسلحه ما را تهدید کرد. کمتر از دو دقیقه بعد، سه ماشين زرهدار انگلیسی با نشان آیساف به نزدیک گیت آمدند و با خشونت ما را تهدید به خلع سلاح کردند. ما هم که چاره‌ای نداشتیم مجبور شدیم کنار رویم تا آن ماشين اطلاعاتي‌هاي انگلیس از گیت عبور کند. همان شب افسر مافوق من به خانه من زنگ زد و گفت که فردا باید برای توضیحات به دادگاه نظامی بروم، من هم که این وضعیت را مساوی با مرگ خود دیدم همان صبح به جای رفتن به وظیفه، با یک ماشين کرایه با خانواده خود به پاکستان فرار کردم و اكنون آنجا هستم".

با این توضیح این افسر پلیس ملی افغانستان روشن می شود که سرويس جاسوسي انگلیس MI6 برای انجام عملیات انتحاری طالبان، وسائل لازم را فراهم می سازد و خود را در پس یک نقاب ضد تروریسم مخفی می‌كند. حال این سئوال باقی است که چه تعداد دیگر جليقه انفجاری توسط انگلیسی ها به کابل و سایر نقاط افغانستان انتقال یافته است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن پویان
۱۹:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۱
سلام این وبلاگ من برای رمضون سعی میکن به روز کنم http://8-sal-defa.blogfa.com/
آخرین اخبار