يک عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: كشتي‌هاي تجاري و غير تجاري كه از آب‌هاي تحت حاكميت ايران عبور مي‌كنند بايد حق و حقوق کشورمان را پرداخت کنند.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح نمايندگان براي اخذ ماليات و عوارض از كشتي‌هايي كه از تنگه هرمز عبور مي‌كنند اظهار داشت:طبق حقوق بين‌الملل درياها عبور از آب‌هاي يک کشور توسط کشورهاي ديگر مستلزم پرداخت حق و حقوق آن کشور است.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: كشتي‌هاي تجاري و غير تجاري، نفتكش‌ها و كليه ابزار و ادوات کشورهاي بيگانه كه از آب‌هاي تحت حاكميت ايران استفاده مي‌كنند تا مسير كوتاهتري را براي رسيدن به مقاصدشان طي كنند بايد حق ايران را به خاطر استفاده از آب هاي كشورمان را بپردازند.
کوثري با بيان اينكه اخذ ماليات و عوارض از كشتي هايي كه از تنگه هرمز عبور مي كنند حق مسلم ايران است افزود: بايد از هر گوشه كشورمان كه داراي ويژگي‌هايي مثل تنگه هرمز است به نحو احسن استفاده كنيم چون ما نمي‌توانيم آب و خاك كشورمان را به طور رايگان در اختيار بيگانگان قرار دهيم.
اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: طرح اخذ ماليات و عوارض از کشتي‌هاي خارجي که از تنگه هرمز استفاده مي‌کنند توسط نمايندگان ارائه شده و تا به حال بيش از100 نماينده موافقت خود را با اين طرح اعلام کرده اند و پس از پايان تعطيلات مجلس يكي از اولين طرح‌هايي است كه در صحن علني ارائه مي‌شود.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: مالیات ، هرمز ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار