پشت نام كاخ اصلي نياوران به دليل فرسايش و رطوبت مرمت مي‌شود.

بهروز جلالي،معاون ميراث فرهنگي استان تهران به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:‌پشت بام كاخ اصلي نياوران با گذشت زمان به دليل فرسايش،نم و رطوبت به صورت كامل مرمت و بازسازي مي‌شود.
وي افزود:مرمت پشت بام اين بناهاي تاريخي با وجود حدود 350.000.000 تومان هفته گذشته آغاز شده و تا پايان مرداد به اتمام مي‌رسد.
جلالي تصريح كرد:يكي از پروژه‌هاي مرمتي كاخ نياوران "موزه اتومبيل" اين مجموعه تاريخي بوده كه كار مرمت و سيستم نورپردازي آن تغيير خواهد كرد و همچنين 90 درصد طراحي ويترين اين موزه نيز انجام شده و كار مرمت آن تا پايان مرداد به اتمام خواهد رسيد.
شايان ذكر است؛كاخ نياوران در ضلع شمال‌شرقي باغ نياوران واقع شده كه در سال 1337 ساخت آن آغاز و در سال 1346 به اتمام رسيد اين بنا به مساحتي در حدود 9هزار متر مربع در دو طبقه و يك نيم طبقه احداث شده است.
طراح بنا "محسن فروغي" بوده كه طرح خود را بيشتر از معماري ايراني و تلفيقي از هنر پيش و پس از اسلام الهام گرفته بود و همچنين گچ بري توسط" استاد عبدالهي"، آينه كاري توسط استاد"علي اصغر" و كاشي كاري‌ نماي خارجي كاخ نيز توسط استاد" ابراهيم كاظم پور" انجام شده است./ه
برچسب ها: پشت ، بام ، کاخ ، نیاوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.