رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران گفت: چرا باغات ازگل را از بین می برند و به برج و ساختمان سازی اختصاصی می دهند شهرداری در این خصوص توضیح دهد و باغات را برگرداند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ابتکار در جلسه ی چهارصد و هفتاد و هفتمین شورای شهر تهران گفت: منطقه ی ازگل یکی از مناطقی از تهران است که به باغشهر شباهت دارد اما در سال های اخیر دست خوش تغییرات جبران ناپذیری شده است که ساکنان این منطقه به تخریب باغات اعتراض و نگرانند.
وی با نشان دادن تصاویر ماهواره ای از باغات ازگل تصاویر ماهواره ای 2005 با سال 2010 و 2011 را مقایسه کرد و  گفت : در اين مقايسه مشخص شد در سال 2010 دو مسیر در این باغات پاک تراشی شده و در سال 2011 این اراضی به طور کامل از درخت پاک سازی شده است.
وی با بیان اینکه 10درصد از باغات اين منطقه از بين رفته که با توجه به طرح موضعي باغات نباید هیچ گونه تغییر کاربری رخ بدهد اظهار داشت: در چند سال اخیر درختان این باغات از بین رفته و به جای ان ساختمان بزرگی ساخته شده است.
وی با اشاره به باغ 3890 متری در خیابان امیر منطقه ازگل اشاره کرد و گفت: این اراضی کاربری قضای سبز داشته و در سال 2008 مملو از درخت بوده اما در 2010 عریان شده و در سال 2011 به زمین بایر تبدیل شده است و ظاهرا  می خواهد برج ساخته شود.
ابتکار اظهار داشت: شهرداری باید گزارش دقیق از اين اتفاقات بدهد که چگونه این اقدامات انجام شده و این باغات باید به وضع قبلی برگردند./ل
برچسب ها: زیست ، باغ ، ازگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.