تبهکاري که در پوشش مامور ناجا با جلب اعتماد از صاحب مغازه فروش قطعات رايانه اي در يک چشم بهم زدن و با استفاده از سلاح سرد ،تمامي قطعات رايانه اي را مي دزديد سرانجام با تلاش پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران،در ساعت 20:30 بيست و سوم ارديبهشت امسال مأموران کلانتری 103 گاندی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه فروش قطعات رایانه ای گرفتند .
با حضور مأموران در مغازه فروش قطعات رایانه ای واقع در میرداماد ـ پاساژ پایتخت ، صاحب مغازه در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت : در ساعت 18:00 همان روز یک نفر با لباس شخصي و در حالیکه خود را سرهنگ و مسئول خريد ناجا معرفي کرده بود ، به مغازه محل کارم مراجعه کرد و به بهانه قرار دادن اسلحه در داخل کیف دستی همراهش ، یک اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج و آنرا در داخل یک کیف دستی قرار داد و در حالیکه من در آن شرایط به او اعتماد کرده بودم ، در یک لحظه با سرقت تعدادی از قطعات رایانه ای گران قیمت از داخل مغازه متواری شد .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 3 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با تشکیل پرونده با موضوع سرقت مسلحانه و ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی ، کارآگاهان در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از مالباخته پرداختند .
مالباخته پس از حضور در اداره یکم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " شخصی که خود را سرهنگ و از پرسنل ناجا معرفی کرده بود ، با نشان دادن یک کارت شناسایی که [ در آن لحظه حتی ] به عکس آن هم زیاد توجهی نکرده بودم ، به همراه شخص دیگری که بعدا مشخص شد راننده آژانس است ، به مغازه مراجعه و عنوان داشت که قصد خرید مقداری وسایل و قطعات رایانه ای را دارد ؛ [این شخص] پس از ارائه سفارشات قطعات مختلف رایانه ای و در حالیکه من مشغول تهیه سفارشات وی بودم ، از کمرش اسلحه ای خارج و درون کیفش گذاشت و مدعی شد که در مأموریت بوده است ؛ در حالیکه [ این شخص ] در طی این مدت تلاش داشت تا اعتماد مرا [ به خود ] جلب نماید ، به بهانه اینکه اقدام به خرید یک دستگاه کولر گازی برای محل کار خود کرده و آنرا در پشت وانت قرار داده و از سوی دیگر نیز اعتمادی به راننده وانت ندارد ، از من درخواست کرد تا شاگرد مغازه را برای مراقبت از کولر گازی ، به محل پارک وانت بفرستم که بعدا متوجه شدیم که کارتن کولرگازی خالی است و وانت هم از آژانس کرایه شده است ؛ پس از خارج شدن شاگرد مغازه ، این شخص در یک لحظه از غفلت من استفاده کرد و بدون پرداخت پول ، تمامی قطعات رایانه ای سفارش داده شده را از مغازه خارج و متواری شد " .
کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی ، در شرایطی که هیچگونه مشخصات حقیقی از متهم پرونده وجود نداشت ، با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و مجموعه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت متهم به نام "مهدی . ن" ( 40 ساله ) شدند .
با شناسایی هویت "مهدی . ن" ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه و محل های تردد متهم در خیابان پیروزی شدند که سرانجام در ساعت 11:00 چهاردهم تيرسال جاري موفق به دستگیری متهم شدند .
در زمان دستگیری ، متهم به محض اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به کشیدن و مسلح کردن اسلحه می نماید که با واکنش سریع کارآگاهان و قبل از هرگونه اقدام برای تیراندازی ، دستگیر و خلع سلاح می شود ؛ در بازرسی از متهم علاوه بر کشف یک قبضه سلاح کمری ، تعداد 16 عدد فشنگ جنگی ، یک عدد بی سیم دستی ، یک عدد کارت شناسایی مجعول و دهها بسته حاوی موادمخدر کشف شد .
در ادامه تحقیقات پلیسی ، متهم در اعترافات اولیه خود به خرید و تهیه سلاح از مرزهای غربی کشور اعتراف و عنوان داشت که با استفاده از تجهیزات نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور ، بنا بر اظهارات خود اقدام به اخاذی از فروشندگان موادمخدر کرده و موادمخدر کشف شده از وی نیز متعلق به این افراد می باشد .
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " با اشاره به اعترافات صریح متهم در خصوص جعل و سوء استفاده از عنوان مأمور و با توجه به شیوه وشگرد متهم در سرقت از مغازه فروش قطعات رایانه ای و احتمال ارتکاب دیگر جرایم مختلف در قالب مأمور و استفاده از سلاح گرو در سرقت های مختلف ، دستور انتشار بدون پوشش تصور متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگان و شکات احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به ادراه یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند "./ل
برچسب ها: دستگیری ، سارق ، مسلح ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار