مشهد/ حجت الاسلام دهنوی:

صداقت یعنی عدم دغل‌بازی و دروغ گفتن در زندگی

حجت الاسلام دهنوی گفت: صداقت در زندگی خوب است ولی نباید هر حرف راستی را به همسر گفت، صداقت به معنی عدم دغل‌بازی و دروغ گفتن در زندگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام دکتر حسین دهنوی در سلسله مباحث سخنراني و پرسش و پاسخ با عنوان «خانواده، جوانان و دسيسه‌هاي شيطان» در نیشابور، افزود: احترام گذاشتن بین زن و شوهر موجب احترام اطرافیان و بی‌احترامی موجب بی‌احترامی به آنان می‌شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر الگوی جوانان کشور، زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) باشد، بسیاری از مشکلات زندگی حل می‌شود.

این نویسنده با اشاره به اینکه زیبایی اولویت اول زنان نیست ولی بیشتر این موضوع به افراد متشخص و دارای جایگاه بر می‌گردد ولی مردان زیبایی بیشتر برای‌شان مهم است، خاطرنشان کرد: در 95 درصد از ازدواج‌ها بعد از خطبه عقد، مهر همسری در وجود انسان به وجود می‌آید.

حجت الاسلام دهنوی گفت: یکی از عوامل خیانت مردها حضور غیر ضروری همسران در بیرون از خانه است.

کارشناس برنامه سمت خدا، افزود: آقایان بدانند که زیبایی خوراک نفس است و اگر زن پاکدامنی و ایمان نداشته باشد بعد از چند ماه با مشکل مواجه می شوند.

وی تأکید کرد: از لحاظ اسلام حجاب در مقابل همسر هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما پدر و مادرها در مقابل فرزندان از سنین هفت تا 12 سالگی، باید حجاب داشته باشند و از آن به بعد حتی باید بیشتر باشد وگرنه آسیب‌رسانی به جوانان است.

وی با اظهار تأسف از رواج خیانت در جامعه ریشه آن را برنامه های ماهواره‌ها و شبکه‌های فاسد اجتماعی دانست.

دهنوی با بیان اینکه تامین نیازهای مادی خانه آسایش می‌دهد ولی آرامش نمی‌دهد، پیشنهاد کرد: دختران جوان از ازدواج با افراد خسیس پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: ازدواج‌های عاشقانه بدون نتیجه دلخواه است و جوانان باید به سمت ازدواج عقلانی و منطقی پیش روند ./س

برچسب ها: صداقت ، زندگی ، دروغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.