طي روزهاي گذشته، اقدامات تروريستي مخالفان نظام سوريه در شهرهاي مختلف اين كشور گسترش يافته و همزمان با اين اقدامات، فشار كشورهاي غربي مبني بر تصويب قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را مي توان، نشان دهنده پشت پرده حوادث روزهاي اخير در اين كشور بشمار آورد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا؛ رسانه هاي سوريه با انتشار گزارش ها پس از اعترافات اعضاي گروهك هاي تروريستي از ارتباط آنها با طرف هاي خارجي مانند آمريكا و برخي از كشورهاي عربي پرده برداشتند.
 
در يكي از اين اعترافات كه افراد تروريست بازداشت شده در استان حماه، حضور داشتند، بازداشت شدگان به تجهيز نظامي خود از طريق مرز سوريه با تركيه و از طرف آمريكا و برخي كشورهاي عربي اذعان كرده و برنامه خود را براي ناآرامي و افزايش خشونت ها در مناطق مختلف اينگونه برشمردند:
 
1-اقدامات تروريستي كوركورانه برعليه غيرنظاميان و كشتار بي رحمانه افراد بيگناه كه با قتل عام اين افراد، عرصه سوريه را به كشوري جنگ زده تبديل و اين حوادث را با انتشار گسترده در رسانه هاي مخالف، نشان دهنده بحراني بودن اوضاع سوريه جلوه دهند.
 
2-عمليات گروگانگيري در شهرهاي مختلف و ايجاد فضاي رعب و وحشت در بين مردم براي عدم خروج آنها از منزل.
 
3- غارت موسسات عمومي، آتش زدن و تخريب زيرساخت هاي مهم سوريه.
 
4_ مهمترين اين برنامه ها، كشتار دسته جمعي ساكنان روستانشين است كه تازه ترين آن را مي توان كشتار بيش از 200 تن در روستاي التريمسه در استان حماه نام برد.
 
در ادامه اين اعترافات، شورشيان بيشترين تمركز خود را پيرامون شهرهاي دمشق، حماه و حمص معرفي كرده و اين مناطق را به دليل دستورهاي فرماندهان مخالفان از شهرهاي حساس سوريه نام مي برند.
 
گفتني است؛ طي روزهاي اخير اقدامات تروريستي شورشيان مخالف حكومت بشار اسد در شهرهاي مختلف سوريه بويژه در پايتخت اين كشور افزايش يافته كه خرابكاري اين گروهك ها با مقاومت ارتش سوريه مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار