معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث روان شناسی نباید روان شناسی فروید و یا افکار طبقه بندی شده سکولار را در دانشگاه ها تدریس کنیم بلکه باید با توجه به شناخت از خدا، انسان و مردم جامعه ی خودمان مطالب ارزشمندی در علوم روان شناسی اسلامی عنوان کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد علی محققی در اختتامیه چهار دوره طرح معرفت ویژه ی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد با بیان این مطلب افزود: در آیین نامه ها، اساتید اشخاصی با شخصیت های جامع علمی، معنوی، الگو، مسئولیت پذیر، انسان ساز و ..... معرفی شده است با توجه به این تعاریف باید از ظرفیت های بالقوه ای که در اساتید به ودیعه نهاده شده است استفاده کامل را ببریم.

وی اضافه کرد: این جلسات هم اندیشی این فرصت را به وجود می آورد که به وجوه کشف نشده استادها پی ببریم و تلاش شود تا ماموریتی را که بر عهده ی این دوستان گذاشته شده است را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

محققی با اشاره به الگو پذیری دانشجویان از اساتید خود عنوان کرد: با توجه به اینکه الگوهای زیادی در جامعه وجود دارد اما مطالعات مکررو دقیق نشان داده است که در محیط های دانشگاهی بسیاری از دانشجویان، اساتید خود را الگو قرار می دهند.

وی اذعان کرد: اساتید با ارزش ترین مجموعه در سیستم دانشگاهی است، وقتی که کار مشکل می شود، مخالفت وجود دارد، دچار کمبود هستیم، این اساتید هستند که باید مردانه وارد میدان تلاش و کوشش شوند و با جهادی عظیم همه ی کمبودها و تهدیدات بر علیه کشور را مرتفع کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استاد مومن و متدین حضوری به هنگام و موثر در عرصه های مختلف اجتماعی دارد و با فعالیت، جوشش، پویایی و حس مسئولیت پذیری تلاش می کند تا هدفمند وظیفه ی خود را انجام دهد.

محققی گفت: یکی از تعاریفی که در قرآن از علم شده، نور است که این نورانیت در دانشگاه ها مصداق پیدا می کند، نور ظرفیت بالقوه ای است که در سایه ی تلاش متجلی می شود، اساتید باید خورشید وجودی خود را هدف قرار دهند تا تابش و نورانیت آن ظاهر شود و آن را در شعاع های گسترده ساطع کنند تا از بن بست های موجود خارج شویم.

وی با اشاره به اخلاق پزشکی ادامه داد: در اخلاق پزشکی ما از ترجمه ی آن که اصولی چهار گانه است، استفاده می کنیم در حالی که ما مکتب اخلاق داریم و می توانیم در اخلاق پزشکی مسائلی خیلی متعالی تر ازآنچه وجود دارد را مطرح کنیم.

وی توصیه کرد: استاد باید مشاوری امین برای دانشجویان خود باشد که این فقط شامل مسایل علمی نمی شود بلکه استاد باید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز بتواند مشاوری امین و صادق باشد. /س

برچسب ها: دروس ، سکولار ، دانشگاه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.