معاون فرهنگي و تربيتی وزير آموزش و پرورش گفت: استفاده از تكنولوژی در هنر بايد با رعايت اصول اسلامی باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي نخستين همايش بين المللي "هنر زبان و تكنولوژي"، حسين هژبري در آستانه برگزاري اين همايش اظهار داشت: در برگزاري همايش رسيدن به هدفي مطلوب از اصلي ترين اقداماتي است كه مسئولين برگزاري به عهده دارند.

وي با اشاره به نقش عمده صاحب نظران در همايش بين المللي هنر، زبان و تكنولوژي افزود: مشاركت جمعي در برگزاري همايش ها بسيار حائز اهميت است و صاحب نظران با انتقادها و پيشنهادهاي خود مي توانند همايشي مطلوب را براي كشور رقم زنند.

معاون فرهنگي و تربيتي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: ورود محققين خارجي به كشور و ارائه مقالات آنها در ايران مي تواند نتايج بسيار خوبي در حوزه بين المللي براي كشور داشته باشد.

هژبري با تاكيد بر ارائه تبليغات سو عليه ايران يادآور شد: آشنايي و معارفه با محققين مي تواند راهي براي از بين بردن افكار منفي كه بيگانگان در ذهن عموم به وجود آورده اند، باشد و در ترويج فرهنگ و دين اسلامي نقش مهمي دارد.

وي با تاكيد بر جايگاه علم در اسلام اضافه كرد: ايران براي رسيدن به قله و چشم انداز علمي در جهان بايد ضمن عبور از فراز و نشيب ها، دانش و علم را با معاني كامل تري نيز درك كند.

معاون فرهنگي و تربيتي وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين سخن پيامبر كه فرموده است:"تا چين دنبال علم برويد و سختي هاي اين راه را تحمل كنيد" ،گفت: تفكر اسلامي بهره برداري از تمامي تجربه هاي دانشمندان و انديشمندان راه علم است.

هژبري افزود: هدف هاي اصلي كشور نبايد از ديد مسئولين كم رنگ شود و بايد اين همايش ها را در راستا رسيدن به اين اهداف برگزار كرد.

وي يكي از اهداف اصلي نظام ملي كشور را استقلال عنوان كرد و خاطر نشان كرد: همايش هاي بين المللي كه در كشور برگزار مي شود بايد در جهت رسيدن به استقلال كشور باشد و اگر به اين منظور نباشد مفيد واقع نخواهد شد.

معاون فرهنگي و تربيتي وزير آموزش و پرورش در خاتمه با شاره به اينكه هنر سينما در عرصه فرهنگي كشور نياز به توجه خاص و ويژه دارد، اذعان كرد: هنر سينما از هنرهايي بوده كه با محدوديت هايي روبه‌روست و ارائه يك فيلم با حفظ همه حدود و بدون آثار سوء كمي مشكل است.

گفتني است؛ نخستين همايش بين المللي بين رشته اي "هنر،زبان و تكنولوژي" با حضور 550 نفر از محققان، پژوهشگران، اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي سراسر دنيا از 28 تا 30 تيرماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.