مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی عزت بخشیدن به روستاها و فرهنگ روستازادگی را برای اجرای طرح روستای اسوه ضروری خواند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اسماعیل نورمحمدی در جلسه توجیهی دهیاران و مدیران باشگاه کشاورزان مجری طرح روستای اسوه این طرح را به مثابه سند توسعه پایدار روستاها دانست.

وی افزود: مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی بخش های دولتی و غیردولتی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در طرح مذکور دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی در مورد دلایل پی ریزی تدوین برنامه روستای اسوه گفت: ظرفیت سازی برای بهبود توزیع منابع و فرصت ها در روستاها و ایجاد هماهنگی موردنیاز میان دستگاه های اجرایی برای توسعه پایدار روستاها از جمله این اهداف است.

نورمحمدی با اشاره به مراحل اجرای این طرح اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی لازم برای افزایش درآمد و بهبود معیشت مردم یکی از این مراحل می باشد.

وی مدت اجرای طرح روستای اسوه را پنج سال اعلام و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی ملزم به همکاری با مجریان این طرح به منظور ارتقای شاخص های سلامت، آموزش، اقتصاد، فرهنگ، ایمنی و پدافند غیرعامل در روستاها هستند./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.