رئیس مطالعات وزارت کشور با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش گفت: متاسفانه هم اکنون نظام آموزش و پرورش کشور سکولار است.

دانیال وحدتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: هم اکنون نظام آموزش و پرورش کشور سکولار است و به دلیل حذف مراکز تربیت معلم نظام تربیتی خاصی در سازمان آموزش و پرورش لحاظ نشده است و عملا یک نوجوان و جوان که طی 12 سال تمام وجودش در اختیار معلمان و مدیران آموزش و پرورش هست لاریک رشد می کند.

وی استخدام افراد تحصیل کرده بدون تربیت دینی در آموزش و پرورش را فاجعه ای جبران ناپذیر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خانواده ها و مسئولان برای سلامت جسم افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان بسیار دقیق هستند اما آن جا که بحث سلامت روح و روان و فکر یک نوجوان در میان است سهل انگاری می کنند بر همین اساس وقتی نوجوانی را که دوره طلایی ابتدایی و دبیرستان با تمام وجود آمادگی دارد به وسیله معلمان دلسوز تربیت شود و پرورش یابد را رها می کنیم.
وی افزود: در دانشگاه ها با صرف هزینه های میلیاردی دیگر کاری برای سلامت فکر جوان نمی توان انجام داد چرا که شخصیت جوانان توسط دشمنان شکل گرفته است.

مشاور اسبق وزیر کشور در ادامه گفت: بیش از هزار سایت اینترنتی مبتذل و 30 شبکه ماهوراه ای فارسی زبان به طور شبانه روزی در یک بمباران تبلیغاتی با دو هدف عمده، روح و روان جوان ایرانی را هدف قرار داده اند و گسترش ابتذال و ایجاد شبهات از مهمترین برنامه های آنان است.

رئیس مطالعات وزارت کشور ادامه داد: روزانه صد ها نوجوان و جوان کشور مجذوب تبلیغات دشمن شده و به تباهی کشیده می شوند و ما همچنان بی تفاوت و بدون این که عمق فاجعه را درک کنیم نظاره گر هستیم.

وی در پایان گفت: چنانچه مسئولان بسیج دانش آموزی و مدیران آموزش و پرورش با یکدیگر اخلاق و معنویت معلمان دلسوز و‌ آگاه را وارد آموزش و پرورش کنند آنگاه قادریم در مقابل دنیا در سایه ایمان و باورهای دینی مان بایستیم. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.