اولین مجمع عمومی موسسان شورای ملی نخود ایران، صبح امروز با حضور دبیر كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی ایران و نیز جمعی از فعالان عرصه تولید و صادرات نخود در اتاق بازرگانی كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دبیر كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به وجود 140 تشكل عضو اتاق بازرگانی ایران، گفت: شورای ملی نخود یكصد و چهل و یكمین تشكل است و با برنامه ریزی های به عمل آمده طی پنج سال آینده تشكل ها، به بیش از یك هزار خواهد رسید.

'هومن حاجی پور' افزود: اتاق بازرگانی استان كرمانشاه جز اتاق های برتر كشور است و تلاش های این اتاق برای تشكیل شورای ملی نخود قابل ستایش است براین اساس مكان مجمع و دبیرخانه دائمی شورای ملی نخود در اتاق بازرگانی كرمانشاه خواهد بود.

وی تشكیل شورای ملی نخود را تولد دوباره این محصول استراتژیك دانست و اظهار داشت: تشكلی استانی توانست به تشكلی ملی تبدیل شود و امیدوارم پس از گذشت دوره سه ساله منتخبان اولین مجمع، تولید، فرآوری و صادرات این محصول ارتقای قابل قبولی پیدا كرده باشد و اعضا نیز بیشتر شوند.

حاجی پور ایجاد نظم نوین در عرصه كشاورزی را ضروری عنوان كرد و گفت: سیستم انجمن های تخصصصی كشورهای فرانسه، انگلیس و اتریش توسط اتاق بازرگانی ایران بررسی شد تا از تجربیات آنها استفاده شود و آنچه امروز در صحنه اقتصاد كشور و كشاورزی نیاز است ایجاد نظم نوین در حوزه های تخصصی است.

دبیر كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی ایران به نامگذاری سال جاری بنام سال 'تولید ملی حمایت از كار و سرمایه ایرانی' از سوی مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: اهمیت ویژه به تولید ملی انتظارات از بخش خصوصی را بالا برده است بنابراین برای ایفای نقش مهم خود در تولید ملی باید نظم جدیدی را ایجاد كنیم

رییس اتاق بازرگانی استان كرمانشاه گفت: نخود محصولی مهم در ایران است كه هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و تاسیس مجمع عمومی شورای ملی نخود می تواند زمینه ساز بهبود تولید، فرآوری و صادرات این محصول باشد.

کاشفی این نشست را اولین جلسه مجمع عمومی شورای ملی نخود عنوان كرد و اظهار داشت: در این نشست اساسنامه بررسی خواهد شد تا با نظر اعضا تصویب شود، همچنین اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرسان نیز انتخاب می شوند./س





برچسب ها: مجمع ، نخود ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.