سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بوستان کوهسنگی به زودی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور معرفی می شود.

رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: پرونده بوستان کوهسنگی برای ثبت ملی آماده است که با انجام یک سری ملاحضات به زودی برای ثبت در آثار ملی ارسال می شود.

وی در خصوص برنامه های این سازمان در هفته گردشگری بیان کرد: به مناسبت تقارن هفته گردشگری و دهه کرامت تمامی برنامه های هفته گردشگری زیر مجموعه برنامه های دهه کرامت برگزار خواهد شد.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی از امضای قراردادی 60 میلیارد ریالی با اساتید حوزه و دانشگاه برای انجام کار پژوهشی و علمی ویژه بازشناسی جاده ولایت و مسیر حرکت تاریخی حضرت رضا (ع) از مدینه تا خراسان خبر داد.
رجایی افزود: تا کنون 6 جلد کتاب با موضوع تبیین جاده ولایت در 12 هزار نسخه در این سازمان به چاپ رسیده است.
وی احیاء مسیر تردد زائران پیاده را از دیگر کارهای مهم این سازمان در دهه کرامت معرفی کرد و گفت: این حرکت از سال گذشته با مرمت یک رباط متروک آغاز شد که توانست شبی 600 نفر از زائران را پوشش دهد.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری سه رباط سنگ بست، سهل آباد و طرق در مسیرهای مختلف تردد زائران پیاده برای سکونت 6 هزار زائر پیاده آماده می شود.
رجایی با بیان این که احیاء این چهار رباط با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال صورت می گیرد، تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت در فضاهای تاریخی، گردشگری که از نیمه شعبان در مصلی تاریخی مشهد آغاز شد و در دهه کرامت در هشت شهر و هشت مکان تاریخی استان ادامه می یابد.
وی معرفی کرامت رضوی به زائران را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این سازمان معرفی کرد و افزود: در این راستا هتل ها و مراکز اقامتی شهر مشهد در طول دهه کرامت تا 30 درصد خدمات خود را با تخفیف به زائران ارائه می دهند.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی انتخاب مکان استقرار زائر از مبدأ را یکی از برنامه های اصولی این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به شلوعی شهر مشهد در ایام دهه کرامت به ویژه در سالروز ولادت حضرت رضا (ع) زائران برای استفاده از تخفیف ویژه مراکز اقامتی و هتل ها باید با رزرو قبلی به مشهد بیایند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.