تحقيق و بررسي لندن در مورد جنگ عراق تا سال 2014 ميلادي منتشر نمي‌شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه ديلي ميل ؛ "سر جان چيلكات"، رئيس گروه تحقيق انگليس در نامه‌اي به ديويد كامرون، نخست‌ وزير انگليس اعلام كرد كه انتشار گزارش مربوط به جنگ عراق تا سال 2014 ميلادي به تعويق افتاده است.

اين تحقيق كه حدود 2 سال به طول انجاميده و چندين ميليون پوند هزينه داشته، در اصل گزارشي از يافته‌هاي مربوط به حضور انگليس در حمله نيروهاي تحت رهبري آمريكا در سال 2003 ميلادي به عراق و پيامدهاي اين جنگ است كه در سال 2011 ميلادي به پايان رسيده، اما انتشار اين گزارش‌ها هنوز صورت نگرفته است.

"چيلكات" در اين نامه كه در وب‌سايت اين گروه مستقل نيز منتشر شد، آورده است: اين مساله پيچيده و دشوار است. نتايجي كه تاكنون بدست آمده موجود است و داده‌هاي آن در دسترس مي‌باشد، اما هنوز كامل نشده است.
اين مقام در ادامه برخي از سران را به كارشكني در امور تحقيقات خود متهم كرد و گفت: به دليل اينكه مقام‌ها اجازه نمي‌دهند تا نامه محرمانه توني بلر، نخست وزير سابق انگليس به جورج بوش، رئيس جمهوري سابق آمريكا منتشر شود، ما اعلام نتايج را به تاخير انداخته‌ايم.

همچنين اعلام شده كه اسناد محرمانه سرويس اطلاعات داخلي و خارجي ارتش انگليس نيز اجازه انتشار پيدا نكرده‌اند و همين امر مشكلات را پيچيده‌تر كرده است.

در نامه سر جان چيلكات خطاب به كامرون به صراحت عنوان شده كه اين كميته از دولت درخواست دارد تا نامه محرمانه بلر به بوش منتشر شود.

برچسب ها: عراق ، بلر ، بوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار