پانزدهمين برنامه «جشن رمضان» گروه فرهنگي اجتماعي شبكه تهران در يك فرصت 100 دقيقه اي بر روي آنتن مي رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برنامه زنده «جشن رمضان» امسال نيز مانند سال هاي گذشته در ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه تهران  پخش و امسال نیز در مجتمع فرهنگي  ولايت در سوهانك برگزار مي شود. 

تقويت حس روحاني و عرفاني جامعه، يادآوري و تذکر موضوعات اخلاقي و اجتماعي، همسو سازي نگاه مخاطبان به سوي خداپرستي ، کمک نمودن به مستمندان به ويژه ايتام از جمله اهداف این برنامه می باشد.

« بزرگان رمضان، شهر خدا، در همين نزديكي ، حكمت رمضان و تازه مسلمانان » ازجمله بخش هاي ثابت این برنامه است. 

در بخش « بزرگان رمضان » تلاش مي شود يادي از بزرگاني مانند پيرغلامان معروف و معتمدان محلي شود كه در ماه رمضان تاثير گذار بوده اند .

« شهر خدا » دومين بخش برنامه ، يك بسته گزارشي جذاب از تمامي اتفاقات خاص و ويژه ماه مبارك رمضان شهر تهران است كه تلاش دارد، تصويري رمضاني از شهر و ديارمان ارائه كند.

« در همين نزديكي » اشاره اي به احوال پرسي و دستگيري از نيازمندان و آشنايان دارد كه گاهي روزمرگي زمان و مشغله هاي فكري باعث مي شود تا ديگران را فراموش كنيم.

« حكمت رمضان » به بيان اخلاق در ماه رمضان می پردازد و تلاش مي کند تا با استفاده از چهره هاي برجسته و شناخته شده به بيان موضوعات اخلاقي بپردازد.

« تازه مسلمانان » شامل گفت وگو با تازه مسلمانان است كه به تازگي به دين اسلام گرايش پيدا كرده اند.

همچنين در طول برنامه سي شب به سي موضوع حقوق اجتماعي شهروندي همچون حقوق همسايه ، حقوق همسايه بر اهالي خانه ، حقوق فرزند بر پدر ، حقوق كسبه نسبت به خريداران و...... كه با كمك از بحث حقوقي موجود درصحفيه سجاديه استخراج شده است، مي پردازد. 

در اين برنامه که به صورت زنده در شب هاي ماه مبارک رمضان از شبکه تهران پخش مي شود بخش هاي مختلفي چون: حضور ميهمانان مذهبي، ورزشي ، هنري، اجراي موسيقي، پخش گزارش از سطح شهر، گزارش از بازارچه خيريه رمضان و... در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، ویژه برنامه جشن رمضان از سال 76 بر روی آنتن شبکه تهران رفته است و امسال نیز اولین برنامه از شنبه 31 تیرماه ساعت 21:30 پخش خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار