مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از طرح تشدید كنترل و نظارت بهداشتي بر فرآورده هاي خام دامي در ايام ماه مبارک رمضان خبر داد.

علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،با بیان اینکه افزايش خريد و مصرف فرآورده هاي خام دامي از جمله لبنیات ، گوشت قرمز و سفید در ایام ماه رمضان بیشتر از قبل است افزود: تمامی مراكز توليد، نگهداري و عرضه فرآورده هاي خام دامي، كشتارگاههاي دام و طيور و خودروهاي ويژه حمل فرآورده ها ی خام دامی در سطح استان تحت كنترل و نظارت ويژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسي مي شوند.

وی هدف از این طرح را ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه و اطمینان خاطر مردم از سلامت مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

شریفی با بیان اینکه بيماريهاي مشترك كه ريشه در مصرف فرآورده هاي خام دامي آلوده و غير بهداشتي دارد ، اظهار داشت : گوشت قرمز و سفيد مورد نياز خود را بصورت بسته بندي و یا ممهور به لیبل دامپزشکی و از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهيه کرده و به هنگام خريد گوشت قرمز به مهر بهداشتي دامپزشكي بر روي لاشه و تاريخ توليد و انقضاء در محصولات پروتئيني بسته بندي دقت بيشتري داشته باشند.

وی به منظور پيشگيري از ابتلا به انواع بيماريهاي مشترك بين انسان و دام و نيز حفظ سلامتي خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با شماره تلفن 1512 به صورت شبانه روزی به دامپزشکی استان اطلاع داده تا اقدام لا زم صورت گيرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.