رییس مركز تحقیقات كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان گفت: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته کشاورزی ، بازار کار مناسب وجود ندارد.

 

' مرتضی خان احمدی'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: تعداد فارغ التحصیلان این رشته بسیار بیشتر از شمار كسانی است كه هر ساله جذب بازار كار می شوند.

به گفته وی یكی از دلایل بروز این مشكل بویژه در استان اصفهان، محدودیت آب است.

خان احمدی تصریح كرد: به دلیل محدودیت منابع آب، ظرفیت كشاورزی در استان اصفهان كاهش یافته و توجه نکردن به این ظرفیت محدود و جذب بیش از اندازه دانشجو در رشته كشاورزی مشكل ساز شده است.

وی با اشاره به وعده های دولت در سال جاری مبنی بر اختصاص 60هزار میلیارد ريال وام توسعه اشتغال در بخش كشاورزی در كل كشور، اضافه كرد: گلوگاه اصلی، كمبود آب و پایدار نبودن بازار فروش محصولات است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بی ثباتی و نوسان شدید قیمت ها در بازار، موجب بی علاقگی جوانان به كار در بخش كشاورزی و بی اطمینانی آن ها از برآورد اقتصادی كار شده است.

وی خاطر نشان كرد: بی ثباتی بازار پیچیده است و می طلبد مسئولان امر توجه ویژه به آن داشته باشند زیرا این امر موجب بی رغبت شدن سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش نیز شده است.

خان احمدی با اشاره به موضوع' الگوی جامع كشت' گفت: الگوی كشت می تواند راه حل مناسبی برای این امر باشد زیرا وقتی هر نوع محصول به میزان مورد نیاز كشت شود و همراه با آن واردات محصول نیز كنترل شود، مشكل سقوط قیمت در بازار اتفاق نمی افتد.

به گفته وی، اجرای الگوی كشت و افزایش كیفیت محصولات كه قابلیت صادرات داشته باشد و تطابق آن ها با استانداردها نیز پیش نیاز دیگری برای افزایش سرمایه گذاری و اشتغال در بخش كشاورزی است./س

برچسب ها: اصفهان ، رشته ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.