مدیرکل زندانهای لرستان گفت : برقراری امنیت و انضباط در زندانها بعنوان اولویت برنامه های سازمان زندانها قرار گرفته زیرا فعالیتهای اصلاحی و تربیتی در سایه وجود امنیت و انضباط محقق خواهد شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان محمدعلی محمدی امروز در نشستی که با حضور جمعی از مسئولین ستادی و با هدف بررسی وضعیت امنیتی زندانهای استان برگزار شد ؛ امنیت را مبنا و اساس توسعه ، پیشرفت و اجرای عدالت در همه حوزه های اجتماعی عنوان کرد .

وی افزود : بدون برخورداری از امنیتی پایدار و احساس آرامش از فضای پیرامون ، نمی توان در خصوص اجرای برنامه های حوزه های مختلف به موفقیت رسید .

محمدی اظهار داشت : در زندانها نیز فقط از طریق برخوردار بودن از امنیتی پایدار در کنار رعایت برنامه های انضباطی می توان به محقق شدن اهداف اصلاحی و تربیتی امیدوار بود .

وی ضمن اشاره به اینکه لزوم برقراری امنیت در زندانها به درستی در رأس اولویتهای کاری سازمان قرار گرفته است خاطرنشان ساخت : با توجه به رویکرد جدید سازمان ضرورت تغییر در الگوها ، اولویتها و برنامه ها قابل پیش بینی بود و حاصل این نگرش جدید نیز داشتن زندانهایی بسیار متفاوت تر از گذشته ، توجه به حقوق زندانیان ، اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی نوین ، توجه به خانواده های زندانیان و ... بوده است و این از برکات اجرای اصول زندانبانی اسلامی می باشد .

محمدی ادامه داد : در زندانهای لرستان از طریق اجرای برنامه های سازمانی و مأموریتهای ابلاغی در حوزه های مختلف امنیتی از قبیل اعزام و بدرقه مددجویان به مراجع قضایی ، درمانی ، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی با هدف ارتقاء دانسته های زندانبانی پاسیاران ، نیروهای ناجا و سربازان وظیفه نتایج مطلوبی حاصل شده است .

وی آموزش را از برنامه های ویژه سازمان برشمرد و تأکید کرد : کارکنان ، پرسنل یگان حفاظت و سربازان وظیفه با توجه به شرایط خاص زندانها می بایست به طور مستمر مورد آموزشهای مختلف تخصصی ، فرهنگی ، نظامی و عقیدتی قرار گرفته تا از این رهگذر با یافته های جدید در حوزه خود آشنایی پیدا کنند .

عضو شورای قضایی استان بیان داشت : در کنار برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی برای ارتقاء سطح امنیتی و انضباطی زندانها می بایست روشهای دیگری که نتایج مطلوب داشته اند مورد بهره برداری قرار گیرند .

وی تبادل تجربه بین نیروهای موجود در استان و دیگر استانهای موفق در این حوزه را از راهکارهای مهم برشمرد و افزود : هر برنامه ای که مطالعه شده بوده و به تجارب علمی و عملی توجه نشان داده باشد تا حدود زیادی نتیجه بخش بوده است .

مدیرکل زندانهای لرستان تصریح کرد : علاوه بر این بکارگیری نیروهای باتجربه ، علاقه مند و سخت کوش در بخشهای حساس نیز می تواند ما را در داشتن زندانی امن و آرام یاری کند .

وی ضمن تأکید مجدد بر رعایت و اجرای آئین نامه سازمان اظهار داشت : بی توجهی به آئین نامه سازمان به شدت خسارت آور است و هیچ توجیهی برای آن پذیرفتنی نیست .

محمدی افزود : به همان نسبت که عدم توجه به آئین نامه سازمانی که از استانداردهای بالایی نیز برخوردار است آسیب زاست ، اجرای مفاد آن می تواند زندانی سالم را پدید آورد .

وی بیان داشت : لازم است به شدت از اجرای سلیقه ای آئین نامه در همه زندانها پرهیز شود چراکه رویه منظمی که در پی اجرای دقیق و منظم آن پدید می آید دچار تغییرات جدی و در نتیجه عدم رسیدن به دستاوردهای مورد نظر می شود . /س

برچسب ها: برقراری ، امنیت ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.