نماينده ولی‌فقيه در لرستان با بيان اين‌كه اصحاب رسانه می‌توانند با تبليغات و اطلاع‌رسانی مناسب خود دل‌های مردم را متوجه فيوضات ماه رمضان كنند، گفت: رسانه‌ها در ايجاد فضای معنوی جامعه و آماده‌سازی مردم برای بهره‌مندی هرچه بيشتر از فيوضات ماه مبارك رمضان نقش مؤثری دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادی در جمع خبرنگاران فعال همايش بين‌المللی الگوی اسلامی جوان ايرانی، با اشاره به در پيش بودن ماه مبارك رمضان و ضرورت خودسازی برای ورود به اين ماه پر خير و بركت، گفت: رسانه‌ها در ايجاد فضای معنوی جامعه و آماده‌سازی مردم برای بهره‌مندی هرچه بيشتر از فيوضات ماه مبارك رمضان نقش مؤثری دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با تبليغات و اطلاع‌رسانی مناسب خود دل‌های مردم را متوجه فيوضات ماه رمضان كنند.

حجت‌الاسلام ميرعمادی به بيداری اسلامی در كشورهای منطقه اشاره كرد و با بيان اين‌كه منشأ تحولات اخير در كشورهای منطقه و جهان بدون ترديد انقلاب اسلامی ايران بوده است، تصريح كرد: پيروزی انقلاب اسلامی ايران نه تنها در ايران منجر به سقوط ديكتاتور پهلوی شد بلكه اين انقلاب نويد‌بخش سقوط همه ديكتاتورها در منطقه خاورميانه و سطح جهانی است.

نماينده ولی‌فقيه در لرستان با بيان اين‌كه امروز شعارهايی مثل «نه شرقی، نه غربی، جمهور ياسلامی»، اسلام‌خواهی و استقلال‌خواهی در سطح جهانی خود را نشان داده است و جوانان ايرانی به بركت انقلاب اسلامی دچار تحول شده‌اند، افزود: پيشرفت‌های علمی، ايستادگی، مقاومت، پايداری، پافشاری بر ارزش‌ها، اصرار بر حفظ عزت و كرامت انسانی و رشد و بالندگی و اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان ايرانی به بركت انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بيان اين‌كه امروز جوان ايرانی در عرصه توليد علم، اقتصاد، صنعت، نهضت نرم‌افزاری و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن نقش‌آفرينی می‌كند، گفت: طی سال‌های اخير با راه‌اندازی مجمع مشورتی جوانان دفتر نماينده ولی‌فقيه در لرستان شاهد حضور پررنگ جوانان لرستانی در عرصه‌های مختلف و همچنين رونق گرفتن توجه و اعتماد به جوانان بوده‌ايم.

وی در بخش ديگری از سخنانش با تقدير از تلاش‌های اصحاب رسانه لرستان در انعكاس اخبار مربوط به همايش بين‌المللی الگوی اسلامی جوان ايرانی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران بايد توجه به جوان، جوان‌گرايی و حضور جوانان در عرصه‌ را به‌عنوان يك اصل مدنظر قرار دهيد و بايد توجه داشته باشيد كه با ايراد و انتقاد بی‌جا و برجسته كردن كمبودها و نقاط ضعف استعدادهای جوانان را از بين نبريد.

نماينده ولي‌فقيه در لرستان ادامه داد: تا چهار سال قبل در عرصه نوآوری، ابتكار و خلاقيت جايی برای جلوه‌نمايی جوان مبتكر استان وجود نداشت اما امروز نمايشگاه مبتكران جوان برگزار می‌شود، امسال نيز بنياد ملی نخبگان در استان فعاليت خود را آغاز كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادی با اشاره به حضور پررنگ جوانان لرستان در همايش ملی جوانان، ولايت و معنويت كه سال قبل در استان برگزار شد، افزود: 250 نفر از جوانان استان دست به قلم شدند و مقاله نوشتند اين يعنی اين هر كاری به جوان بسپاريم به نحو احسن انجام می‌شود.

وی تشكيل مجمع مشورتی امور جوانان دفتر نماينده ولی فقيه در استان را يك اقدام ارزشمند برای رونق دادن به حضور پررنگ جوانان استان در عرصه‌های مختلف برشمرد و گفت: به بركت اين مجمع امروز مشاهده می‌كنيم كه در سطح مديريت استان مديران جوانی داريم كه در تصميم گيری‌ها و تصميم سازی‌های استان نقش دارند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد:خبرنگاران و اصحاب رسانه همچنين بايد در جهت تشويق و ترغيب نويسندگان و محققان جوان تلاش كنند و همچنين لازم است كه تشكيلات و انجمنی از محققان و نويسندگان جوان در لرستان شكل بگيرد تا نبوغ فكری جوانان شكوفا شود.

در پايان اين مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های خبرنگاران لرستانی در زمينه انعكاس اخبار مربوط به همايش بين‌المللی الگوی اسلامی جوان ايرانی تجليل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.