میوه ها براساس رنگ ها خواص خود را دارند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک

آيا مي‌دانيد ميوه‌هاي مختلف با رنگ‌هاي متفاوت چه خواصي دارند؟

رنگ سبز: رنگي‌ است آرامش‌بخش؛ هر چيز سبزي كه شما مي‌بينيد اين خاصيت را داراست و اين در مورد ميوه‌ها و سبزيجات سبزرنگ نيز صادق است. اين رنگ براي افراد عصبي و نا‌آرام بسيار مفيد است. رنگ سبز خاصيت ضدعفوني‌كننده‌ دارد و مناسب براي بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي و بيماري‌هاي روده‌‌اي (يبوست)‌، معده (سوء‌هاضمه، زخم معده و...)، كليه (سنگ كليه و ناراحتي‌هاي مجاري ادراري)‌، ريه (مشكلات تنفسي، آسم و ...) و رحم مي‌باشد. اين رنگ براي درمان زخم‌هاي عميق سوختگي‌هاي شديد نيز موثر است. اين خواص در ميوه‌ها و سبزيجاتي كه سبزرنگ هستند به وفور يافت مي‌شود. تحقيقات نشان داده ميوه‌ها و سبزيجات سبز‌رنگ خاصيت ضدعفوني‌كنندگي دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.

ميوه‌ها و سبزيجات سبز رنگ براي افرادي كه از بيماري‌هاي عصبي رنج مي‌برند، توصيه شده است. سبزيجات سبز رنگ همچنين در درمان زخم‌هاي عميق و سوختگي‌ها و بيماري‌‌هاي ريوي و كليوي بسيار موثر است و در بهبود بيماري‌هاي قلبي مصرف فراوان دارد. مثلا جعفري داراي خواص ضدعفوني‌كننده خون و دستگاه گوارش مي‌باشد. جعفري موجب تحريك عضلات روده و رحم مي‌شود و مناسب براي معده و هضم غذاست. برگ اين گياه مناسب براي زخم‌هاي عميق است و جوشانده آن مناسب براي بيماري‌هاي كليوي و مجاري ادرار است.

رنگ قرمز : رنگي‌است محرك و اشتهاآور. رنگي پرانرژي كه همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي‌شود. معمولا ما براي خوردن خوراكي‌هايي با رنگ قرمز بسيار راغب هستيم. ميوه‌ها و سبزيجات‌ قرمز رنگ علاوه بر اين كه افزايش‌‌دهنده اشتها هستند، براي افراد كم‌خون و افرادي كه كمبود آهن دارند بسيار مناسب است. همچنين در درمان عفونت‌‌ها و سوختگي‌هاي شديد بسيار موثر است و معمولا اين ‌گونه ميوه‌ها و سبزيجات در درمان بيماري‌‌هاي ريوي، مشكلات روده (يبوست)‌ و رحم به كار برده مي‌شود. مواد غذايي قرمز رنگ بسيار پرانرژي بوده و در تقويت قلب و افزايش فشار خون و غلظت خون بسيار مفيد و تقويت‌كننده روده و كبد است.

رنگ زرد :رنگي شادي‌آفرين، درخشان، زنده و محرك. سبزيجات و ميوه‌هاي زردرنگ معمولا اشتهاآور و در عين حال مناسب براي هضم غذا هستند. ميوه‌جات و سبزي‌هاي زرد‌رنگ تصفيه‌كننده كبد، روده‌ها و كليه‌هاست. اين مواد غذايي در درمان بيماري‌هاي معده (ورم معده)‌، كيسه صفرا، يبوست و فشار خون و همين طور مشكلات ريوي مناسب هستند و در تقويت غدد لنفاوي و قلب موثرند و بسيار انرژي‌زا مي‌باشند و محرك اعصاب.

سيب زرد: انرژي‌‌زا، ضدعفوني‌‌كننده قوي روده و مناسب براي تقويت روده‌ها و معده، محرك كليه‌ها و مناسب براي سنگ كليه و مجاري ادرار، تقويت‌كننده اعصاب، رفع‌كننده يبوست و اسهال، مناسب براي اختلالات تنفسي.

رنگ نارنجي‌: رنگي جذاب و سر زنده و شاداب كه در نهايت جذابيت و جلب توجه احساس ‌زدگي ايجاد نمي‌كند. سبزيجات و ميوه‌هاي نارنجي رنگ و كلا هر شيء نارنجي رنگ در افزايش شير مادران بسيار موثر است. مواد غذايي نارنجي رنگ بسيار انرژي‌‌زاست و محرك مناسبي براي اعصاب و سودمند براي مشكلات تنفسي و ضدسرفه، ضدآسم و سل ريوي هستند و در درمان سنگ كليه و كيسه صفرا و بيماري‌هاي معده و روده موثر هستند./ع


برچسب ها: میوه ها ، خاصیت ، آرام بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.