پايگاه اينترنتي وورلد سوسياليست درباره معضل بيکاري جوانان در آمريکا و اوضاع نااميدکننده بازار کار در اين کشور نوشت:گزارشي که به تازگي درباره نرخ بيکاري جوانان در آمريکا منتشر شده از آينده تاريک پيش روي نسل جوان و تحصيلکرده اين کشور حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارش يک موسسه آمريکايي که درباره بيکاري جوانان در اين کشور تحقيق کرده است نشان مي دهد چنانچه در اوضاع اقتصادي آمريکا تغييراتي اساسي صورت نگيرد اين خطر جدي وجود دارد که بازار کار جوانان همواره تحت تاثير پيامدهاي ناشي از بحران اقتصادي قرار داشته باشد و هرگز از اين معضل رهايي نيابد.   
بيکاري جوانان درآمريکا از زمان بحران اقتصادي سال 2001 در اين کشور همچنان ادامه دارد و به طور کامل برطرف نشده است.  
از سال 2007 نرخ بيکاري ميان جوانان آمريکايي به سرعت افزايش يافته و به 141 درصد رسيده و اين در حالي است که هيچ نشاني از بهبود بازار کار در آمريکا به چشم نمي خورد.  
اداره آمار مشاغل آمريکا پيش بيني کرد تا سال 2020 ، دو ميليون فرصت شغلي کمتري نسبت به پيش از بروز بحران اقتصادي در اين کشور ايجاد شود.  
اکنون نرخ رسمي بيکاري در ميان جوانان16 تا24 ساله آمريکايي 17 درصد است و در ميان افراد 16 تا 19 ساله اين رقم به21 درصد مي رسد.  
در شهرهاي بزرگ آمريکا اوضاع بازار کار بسيار نگران کننده گزارش شده است . به طور مثال در شهر نيويورک نرخ بيکاري همچنان براي سومين سال متوالي فراتر از 30 درصد است.
اين آمار موجب نگراني فزاينده شهروندان آمريکايي درباره بحران بيکاري و معضل بازار کار در اين کشور شده است همچنانکه کشورهايي همچون مصر ، اسپانيا ، يونان ، شيلي و برخي ديگر از کشورها نيز گرفتار اين بحران هستند و با آن دست و پنجه نرم مي کنند.
برچسب ها: بیکاری ، جوان ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار