قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وجود حدود 80 هزار مسجد در کشور گفت: نیازمند ساخت 100 هزار مسجد دیگر هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت الاسلام مجتبیکلباسی شب گذشته در جمع خبرنگاران بیرجند اظهارداشت: بیشترین کمبودمسجد در استان تهران است.

وی با بیان اینکه در مناطق جاده ای نیز با کمبود مسجد مواجه هستیم ادامه داد: ساخت حدود هزار مسجددر برجی جاده های بین راهی کشور مورد نیاز است.

وی با اشاره به وجود حدود 80 هزار مسجد در سطح کشور بیان کرد: ساخت 100 هزار مسجد دیگر در کشور مورد نیاز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه هم اکنون نمازجماعت در 90 درصد مدارس کشور برپا می شود، بیان کرد: 17 هزار روحانی نماز جماعت را در مدارس اقامه می کنند.

وی با بیان اینکه در برخی استانها با کمبود روحانی برای برگزاری نمازهای جماعت توسط روحانیون مواجه هستیم، تصریح کرد: 50 هزار نماز جماعت در طول سال در مدارس کشور اقامه می شود.

قائم ‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت: ماه رمضان بهترین زمان برای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی است.

وی بیان داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن و مهم ‌ترین زمان برای پرداختن به اشاعه فرهنگ نماز است.

وی تصریح کرد: اگر مروری در قرآن داشته باشیم، به خوبی مشاهده می‌ کنیم که در همه جا به اقامه نماز سفارش شده که این اهمیت نماز را نشان می ‌دهد.

حجت ‌الاسلام کلباسی گفت: نماز پایه ‌ای است که بسیاری از موارد را می‌ توان با آن بنا کرد و حضور در نماز جماعت سبب سعادت دنیا و آخرت می‌ شود که می ‌طلبد در جامعه اسلامی اقامه نماز مورد توجه قرار گیرد./ع

برچسب ها: هزار ، مسجد ، در ، کشور ، مورد ، نیاز ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.