استاندارآذربایجانشرقی گفت : 98 درصد مصوبات استانی رئیس جمهور در ملکان تحقق یافته است.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی ديروزدر جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت:خوشبختانه پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور در ملکان از کارنامه خوبی برخوردار بوده به طوریکه 98 درصد مصوبات 3 دور سفر هیات دولت محقق شده است.

بیگی افزود: از 118 طرح و پروژه مصوب در 3 سفر در ملکان 105 پروژه به اتمام رسیده و یا در دست اقدام بوده و 13 پروژه دیگر در حال پیگیری است.

وی افزود: قطعا اگر مشکلاتی هم در پیشرفت مصوبات بوده مربوط  به موضوعات بعدی که اتفاق افتاده بوده که  از جمله مسائل دریاچه ارومیه مانع از احداث سد شده است.

استاندار با اشاره به رویکرد دولت دهم به نهضت کشاورزی توجه  شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ملکان را این راستا دانست.

وی از ملکان بعنوان یکی از قطب های کشاورزی استان یاد کرد و اظهار داشت: بالای 70 درصد اقتصاد مردم ملکان به کشاورزی و دامپروری استوار است بر این مبنا باید هم  از حداکثر ظرفیت کارگروه کشاورزی در این جهت استفاده شده و هم بتوانیم شهرک های صنعتی منطقه را در جهت توسعه کشاورزی و اشتغال زایی منطقه فعال تر کنیم.

وی به مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی ملکان اشاره کرد و گفت:خوشبخانه از 70 میلیارد ریال اعتبارات 7/1 درصد به شهرک صنعتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: انشالله تا دهه فجر امسال نیز کار واگذاری واحدها در شهرک صنعتی شماره 2 ملکان  آغاز خواهد شد.

 استاندار استان بر هدایت سمت و سوی کشاورزی در ملکان به سمت بهره وری و افزایش راندمان تولید تاکید کرد و تصریح کرد: باید طوری کار کرد تا کشاورزان ملکانی به عینه آثار خروجی جلسات و تلاش های صورت گرفته در اقتصاد مردم این منطقه مشاهده شود.

وی ادامه داد: به نظر من در کشت گلخانه در ملکان  نتوانسته ایم پیشرفت لازم را بدست آوریم.

دکتر بیگی با اشاره به  مصوبات سفرهای استانی مربوط به ملکان از جمله احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی و  سالن های ورزشی اظهار داشت پروژه هایی که استانی است از طریق دستگاههای استان پیگیری و تکمیل و آنهایی هم که مربوط به وزارتخانه ها می باشد از طریق نماینده مجلس پیگیری شود.

وی در پایان سخنانش از شهروز افخمی نماینده جانباز مردم ملکان تجلیل کرد و گفت ایشان سالها عمر خود را در راه دفاع از میهن عزیزمان صرف و در این راه به خیل جانبازان دفاع مقدس پیوسته و همچنین سالها در مسئولیثت های بخشداری و فرمانداری در استان خدمت کرده وجود  به طور یقین وجود چنین فردی در راس دستگاههای دولتی ملکان باعث توسعه و پیشرفت روز افزون منطقه خواهد شد و  ما نیز خود را به همراهی و کمک به ایشان متعهد دانسته و قطعا از ظرفیت نماینده  ملکان بهره مند خواهیم شد.

در ادامه جلسه نیز نماینده مردم ملکان رد مجلس خواستار تسریع در عملیات اجرایی جاده ملکان – لیلان شد و گفت بعلت نبود راه بین شهر لیلان با مرکز شهرستان ملکان 3/1 فعالیت های اقتصادی منطقه با مشکلاتی مواجه بوده است.

افخمی همچنین خواستار آسفالت راه روستای تازه قلعه شد و گفت در صورت اسفالت این جاده تردد حدود 30 هزار تن از اهالی بخش چهاربرج از توابع استان اذربایجان غربی با سهولت انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعداد بالای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ملکان در مقایسه با شهرهای همجوار خواستار ارتقا درجه این اداره شد.

در ادامه امام جمعه ملکان نیز از تلاش های دولت دهم در سال تولید ملی قدردانی کرد و گفت دولت دکتر احمدی نژاد طی 7 سال گذشته در جهت توسعه و عمران کشور کارهای بزرگی انجام داده و در شهرستان ملکان نیز پروژه های خوبی اجرا شده است.

حجه الاسلام زمانی توجه به مسائل فرهنگی در کنار توجه به مسائل عمرانی را نیز خواستار شد و اظهار داشت دشمن امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به طور جدی وارد عرصه شده و برای مبارزه با این تهدید ذدشمن باید به امور فرهنگی توجه بیشتر شود.

امام جمعه ملکان از راه اندازی حوزه علمیه امام صادق در ملکان خبر داد و گفت تعدادی طلبه از مهرماه سال گذشته در این حوزه مشغول تحصیل شده اند.

وی افزود: برای احداث ساختمان این مدرسه 5 هکتار زمین اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی مصلی ملکان خبر داد و گفت این پروژه  تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در این مصلی 4 کلاس قرآن – شبستان- کتابخانه و سالن اجتماعات نیز احداث خواهد شد.

در ادامه جلسه فرماندار ملکان نیز از وجود 1500 پرونده اختلاف اراضی بین زارعین و اداره منابع طبیعی خبر داد و خواستار واگذاری آن به خود کشاورزان فاقد زمین و در غیر اینصورت به فرزندان آنها شد.

قاسمی افزود: این زارعین 10 الی 15 سال است در این زمین ها مشغول کشاورزی هستند ولی بعلت نبود سند از برخی مشکلات بخصوص در استفاده از تسهیلات کشاورزی رنج می برند. /س

برچسب ها: تحقق ، مصوبات ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.