دفتر روابط عمومي كرملين با اعلام خبر ديدار امروز ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه با كوفي عنان فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه، محورهاي گفتگوي پوتين و عنان را در قالب بيانيه اي اعلام كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيا اليوم؛ در اين بيانيه آمده است: در ديدار امروز پوتين و عنان، مهمترين موضوع قابل بحث، اوضاع جاري سوريه و رسيدن به توافقي در مورد چگونگي پايان درگيري ها در اين كشور است.
 
در ادامه اين بيانيه همچنين گفته شده؛ روسيه براي اجراي هرچه بهتر طرح صلح كوفي عنان در سوريه و پايبندي دوطرف به پايان خشونت ها آماده است و طرح 6 ماده اي عنان را بهترين گزينه براي بازگشت آرامش به سوريه مي داند.
 
در همين حال، سرگئي لاوروف در ديدار روز گذشته خود با كوفي عنان از تمديد سه ماهه حضور ناظران بين المللي در سوريه سخن گفت و موضع كشورش در قبال سوريه را تغيير ناپذير اعلام كرد.
 
وي افزود: در كشورهاي غربي با متهم كردن روسيه به عنوان عامل افزايش ناآرامي ها در سوريه، قصد باج گيري سياسي از روسيه را دارند كه ما با پافشاري بر موضع خود و حمايت از هرگونه راه حل ديپلماتيك براي پايان درگيري ها در سوريه، آنها را در تصويب قطعنامه در شوراي امنيت سازمان ملل با شكست مواجه مي كنيم.
 
در همين حال، كوفي عنان با تاكيد بر اينكه كارشكني هاي زيادي بر سر ماموريت ناظران بين المللي در سوريه تاكنون وجود داشته، از كشورهاي غربي خواست از سياست هاي تنش آفرين خود در قبال سوريه دست بردارند و وي را در راه اجراي هرچه بهتر طرح سازش بين طرف هاي درگير كمك كنند.
 
گفتني است؛ كوفي عنان روز گذشته براي گفتگو با مقامات روسيه وارد مسكو شد و قرار است امروز با ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين كشور در مورد اوضاع سوريه ديدار و گفتگو كند.
برچسب ها: پوتین ، عنان ، کرملین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار