معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از اختصاص یک ‌میلیارد و 760 میلیون تومان بودجه پژوهشی در سال جاری به دانشگاه بیرجند خبر داد

  

محمدعلی بهدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ اظهار کرد: امسال 800 میلیون تومان به عنوان بودجه خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیز از وزارت علوم و فناوری به این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی از اجرای طرح پژوهانه در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: بخش اعظمی از اعتبارات پژوهشی این دانشگاه به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: این معاونت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا تلاش زیادی انجام می‌دهد.

بهدانی تصریح کرد: در این راستا عضویت در فعالیت‌های علمی در دستور کار قرار گرفته و تمام دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند به این فعالیت‌های علمی دسترسی داشته باشند.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه بیرجند خبر داد و اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون در بحث فعالیت‌های پژوهشی جهش رو به رشدی انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از تصویب طرح‌هایی براساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: در این راستا برای انجام 36 طرح پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی استان انعقاد قرارداد شده است.

بهدانی به انعقاد تفاهمنامه‌هایی نیز با دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا با اداراتی چون پارک علم و فناوری، انجمن‌های علمی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه بوعلی، نیروی انتظامی، پژوهشکده باستان‌شناسی و شرکت عمران و مسکن‌سازان تفاهمنامه منعقد شده است.

وی از چاپ مجلات علمی زیادی نیز در این حوزه خبر داد و گفت: مجله علمی پژوهش‌های زعفران، مجله تحقیقات دام و طیور، مجله مطالعات فرهنگ و هنر اسلامی و مجله الکترونیکی روانشناختی از اهم این مجلات است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از مقدمات تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پژوهشکده قنات نیز مشغول فعالیت است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.