تنها کارخانه فراوری تمام ایرانی سیلیس کشور با 65 درصد پیشرفت ، بهار آینده در ملایر به بهره برداری نهایی می رسد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان ؛ دو کارخانه دیگر فراوری سیلیس کشور با تکنولوژی خارجی فعالیت می کنند که با افتتاح این کارخانه ، شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق می شود.
فرماندار ملایر گفت: 12هزارتن فرو سیلیس تولید سالانه این کارخانه است و بیش از 100 نفر اشتغال زایی مستقیم دارد.
هم اکنون عملیات عمرانی این کارخانه رو به اتمام است و دستگاه های مورد نیاز خریداری و به زودی نصب می شود.
خیریان پور در بازدید از کارخانه فرو سیلیس غرب گفت: 270میلیارد ریال اعتبار ریالی و هفت میلیون یورو اعتبار ارزی این طرح است.
مدیر اجرایی کارخانه فرو سیلیس غرب هم با بیان اینکه این کارخانه نخستین کارخانه کشور است که با طراحی نظارت و اجرای تمام ایرانی ساخته می شود ، گفت: دو کارخانه در کشور وجود دارد که با فناوری آلمان و بلژیک اداره می شود اما فرو سیلیس غرب را مهندسان ایرانی طراحی و اجرا می کنند.
تنها معدن آندولوزیت کشور با 68 میلیون تن ذخیره کشف شده در همدان قرار دارد.
آقای محمدی نزدیکی به معادن سیلیس ازندریان را نقطه قوت این کارخانه دانست و افزود: فراوانی مواد اولیه در منطقه تضمین کننده رونق این کارخانه است.
ملایر صنعتی ترین شهر استان همدان است که بیش از 10 شهرک صنعتی دارد ، مجتمع سیلیس کوبی ازندریان ملایر در 20 کیلومتری ملایر این شهرستان صنعتی استان همدان قرار گرفته است.
در این زمینه مدیر صنعت ، معدن و تجارت ملایر با اشاره به اینکه 20 معدن از 27 معدن سیلیس استان در ملایر واقع شده است ، می گوید: حدود هفت صد هزار تن ذخایر سیلیس ملایر است و در مجتمع سیلیس کوبی ازندریان 26 کارخانه فعالیت می کنند.
آقای صفاری استخراج از معادن ملایر را بیش از 51 هزار تن در سال دانست و افزود: در مجتمع سیلیس کوبی ازندریان ملایر سالانه 130 هزار تن سیلیس درجه یک و حدود 100 هزارتن سیلیس درجه دو دانه بندی و به کل کشور صادر می شود ، علاوه بر آن سالانه بیش از 30 هزار تن مواد معدنی دیگر نظیر فلدسپات ، دولومیت ، میکا و آهک نیز دانه بندی و به بازار عرضه می شود.
سیلیس ماده اولیه صنایع نیمه هادی الکترونیک ، تصفیه خانه ها ، فولاد و ذوب فلزات ، شیشه و کریستال و مصالح ساختمانی است.
فرجی مدیر شهرک های صنعتی ملایر گفت: ظرفیت بالای استخراج و تولید انواع سیلیس در شهرستان ملایر باعث شده نخستین شهرک صنعتی فراوری کانی های غیر فلزی در ملایر درفاز اول در 95 هکتارآماده ارائه خدمات به صنایع فراوری سیلیس شود.
تاکنون دو میلیارد تومان برای تسطیح اراضی و خدمات زیربنایی هزینه شد.
بیش از 200 نفر هم اکنون در صنعت سیلیس کوبی ملایر به طور مستقیم اشتغال دارند که با راه اندازی این کارخانه بیش از 100 نفر به شاغلان مستقیم سیلیس افزوده می شود./س
برچسب ها: کارخانه ، سیلیس ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.