استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران به عنوان بام نفتی ایران، انتظار است که سهم مجزائی برای توسعه نسبت به دیگر مناطق کشور داشته باشد.

 اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج با اشاره به این موضوع که 25 درصد از ذخایر نفت و گاز کشور در گچساران وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا 25 درصد صنایع وابسته به نفت داشته باشیم در حالی که سهم این استان در صنایع وابسته به نفت بسیار ناچیز است.
استاندار اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران، کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استعداد‌ها و قابلیت‌های فراوان از ظرفیت‌های بالای رشد و حرکت پرشتاب توسعه و پیشرفت برخوردار است.
  نیکزاد یکی از مهمترین محور و عمل توسعه را استفاده و بهره‌گیری از قابلیت‌های نفت و گاز گچساران اعلام کرد و ادامه داد: امروزه گچساران به عنوان بام نفتی ایران شناخته شده است و باید صنایع وابسته به آن هم در این سطح باشد.
وی توجه به صنایع وابسته به نفت و گاز را موضوعی مهم و حیاتی برای اشتغال و پیشرفت استان دانست و بیان کرد: در زمینه صنایع پایین دستی و وابسته به نفت و گاز باید همه تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی رونق بگیرد.
  استاندار گفت: در نشست‌های مختلف که در تهران انجام گرفته موضوع پتروشیمی و پالایشگاه گچساران پیگیری شده است و امید به رفع مشکلات و آغاز اجرای آن داریم.
وی با بیان اینکه، این استان دارای چهار محور توسعه و پیشرفت حیاتی شامل راه‌ها، گردشگری، نفت و گاز و کشاورزی است از مسئولان خواست تا توجه ویژه‌ای به همه محورهای توسعه داشته باشند.
نیکزاد گفت: این استان با پنج استان مهم خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان هم‌مرز بوده که این موضوع موقعیت حساس و استراتژیکی را برای این استان به وجود آورده است.
استاندار یکی از محورهای شاخص در توسعه استان را راه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت مهم استان در همجواری با پنج استان مهم کشور مسافران زیادی از محورهای گچساران، بابامیدان و یاسوج به دیگر نقاط کشور سفر می‌کنند./س
برچسب ها: یاسوج ، توسعه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.