اختلاف ميان آمريکا و روسيه بر سر بحران سوريه تشديد شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تلويزيون پرس تي وي، مسکو اعلام کرده که همچنان مخالف تحميل فشار بر سوريه است و واشنگتن نيز درخواست خود را مبني بر تغيير رژيم در دمشق تکرار کرد.
هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا در جريان سفر به اسرائيل گفت که آمريکا به تلاش هاي خود از طريق شوراي امنيت و همچنين فشار بر روسيه ادامه خواهد داد.کلينتون تاکيد کرد که رژيم دمشق بايد برود.
واشنگتن و متحدان غربي اش تلاش مي کنند به منظور بيرون راندن بشار اسد از قدرت،  راهي براي فشار بر مسکو بيابند. اما  روسيه تسليم نمي شود. سرگئي لاوروف وزير خارجه  روسيه غرب را متهم کرده است که قصد باج خواهي از مسکو دارد. به گفته لاوروف ، غرب روسيه را تهديد کرده است که اگر قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه را نپذيرد ، ماموريت ناظران سازمان ملل تمديد نخواهد شد. اما لاوروف تاکيد کرده است که غرب رويه خطرناکي در پيش گرفته است و استفاده از ناظران به عنوان برگ برنده کار درستي نيست.
کرملين به شدت نگران گنجانده شدن ماده هفتم منشور سازمان ملل در قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت است زيرا اين اصل زمينه را براي مداخله نظامي در سوريه فراهم مي کند.
روسيه به منظور جلوگيري از مداخله نظامي به سبک ليبي در سوريه، پيش نويس قطعنامه اي را به شوراي امنيت ارائه کرد که بر اساس آن دوره ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه تمديد مي شود.
برچسب ها: سوریه ، اختلافات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار