فرماندار بافق خواستار بومی سازی رشته‌های مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی به منظور بهره‌گیری از علوم و فنون دانش آموختگان در شهرستان بافق شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین ندافیان در نشست مسئولان و کارکنان دانشگاه پیام نور بافق با تاکید بر ضرورت بومی سازی رشته‌های تحصیلی مراکز آموزش عالی در بافق اظهار داشت: شهرستان بافق علاوه بر اینکه قطب معدنی و کشاورزی است، بر سر چهارراه ریلی کشور نیز قرار دارد.

فرماندار بافق افزود: با بومی‌سازی رشته‌های مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی، این شهرستان می‌تواند از علوم و فنون دانش‌آموختگان در صنعت و معدن، نخیلات و صنعت ریلی به خوبی استفاده کند.

وی خود‌باوری را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خودباوری و اعتماد به نفس به عنوان زیرساخت رشد، توسعه و ایجاد روحیه ایثار و فداکاری مهم و مؤثر است.

ندافیان تصریح کرد: در سایه علم آموزی است که خودباوری و بالندگی به اوج شکوفایی می‌رسد.

ندافیان همچنین دانشگاه پیام نور را از مراکز آموزش عالی فعال خواند و گفت: فعالیت‌های این دانشگاه در تمامی شهرستان‌های کشور سبب شده که علم و فنآوری در نقاط دوردست میهن اسلامی گسترش و ارتقا پیدا کند.

فرماندار بافق با اشاره به شرایط تحصیل در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: در آن دوران تنها در برخی از مراکز استان‌ها یک یا 2دو دانشگاه وجود داشت.

وی عنوان کرد: به همین علت بسیاری از جوانان با استعداد شهرستانی از ادامه تحصیل در مراکز علمی باز می‌ماندند و تنها تعدادی اندک از فرزندان ثروتمند می‌توانستند ادامه تحصیل دهند.

ندافیان با بیان اینکه همه مراکز آموزشی توقع دارند شرکت سنگ آهن به آنها کمک کند،افزود: این شرکت چارچوب‌های خاص خود را دارد و نمی‌تواند خارج از قوانین و مقررات به همه بخش‌ها کمک مالی داشته باشد.

فرماندار بافق سال 91 را سال خّیری دانست و گفت: اگر با فرهنگ‌سازی توجه خیّران را به مراکز آموزشی و درمانی سوق دهیم، بسیاری از مشکلات مالی اینگونه مراکز برطرف می‌شود./ج1

برچسب ها: یزد ، بومی ، بافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.