حسين مسافر آستانه مي گويد:"حميد سمندريان" بازباني بسيار ساده،صميمي و در عين حال دراماتيك در آموزش دانشجويان هميشه از پرگويي‌هاي روشنفكرمآبانه پرهيز مي‌كرد.

حسين مسافر آستانه،كارگردان تئاتر و مدير اسبق مركز هنرهاي نمايش درخصوص ضايعه در گذشت استاد "حميد سمندريان" و مقام وي در عرصه تئاتر به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:استاد حميد سمندريان به عنوان معلم بزرگ تاريخ تئاتر كشور نقش موثروماندگاري داشت.
وي افزود: صرف نظر از آثاري كه وي به عنوان كارگردان اجرا كرده و هر يك دنيايي از تجربه بود ويژگي اخلاقي وي تاثيرگذاري زيادي داشت.
مسافر آستانه تصريح كرد:  سمندريان بوسيله خود تئاتر،تئاتر را آموزش مي‌داد و از پرگويي‌هاي روشنفكرمآبانه پرهيز كرد.
وي اظهار داشت:او هميشه سعي داشت با زبان بسيار ساده و درعين حال دراماتيك و در كنار صميميتي كه هميشگي‌اش دانشجويانش را آموزش دهد.
وي ادامه داد:مهر استاد سمندريان هميشه به اشكال مختلف از سوي او ارائه مي‌شد كه گاه با تندخويي گاه با شوخي و گاه با جديت بسيار همراه بود.
مسافر آستانه بيان داشت:تمامي كساني كه از نزديك با او همكاري داشتند و شاگر او بودند مورد مهر و محبت او قرار مي‌گرفتند.به نظرم ويژگي‌هاي اخلاقي وي تاثير بيشتري براي انتقال مفاهيم علمي و خلاقيت‌هاي هنري داشت.
وي افزود:او هيچ‌گاه "متكلم وحده" نبود و سعي مي‌كرد با طرح مباحثي دانشجو را به چالش وادار كند و از اين طريق او را به نتيجه‌هاي خلاقانه جديدي نزديك كند.
آستانه گفت:سمندريان هيچ گاه سعي نمي‌كرد از معلومات تكراري و از پيش تعيين شده استفاده كرده و آن‌ها را بازگو كند،دانشجويان از هر قشر وسليقه‌اي به راحتي مي‌توانستند با وي ارتباط برقرار كنند واز او درس بگيرند.
وي خاطرنشان كرد:او به همراه خود دانشجو را وادار به  فكر كردن مي‌كرد و هرچه از او به جا مانده تحليل‌هاي شخصي او است كه در لحظه خلق مي‌شده است./ه
برچسب ها: حسین ، مسافر ، آستانه ، سمندریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار