پرديس دانشگاه آزاد در واقع يک دانشگاه فني مهندسي است که انگار يک شاخه از علوم انساني با هدف به کارگيري "فائزه هاشمي" و با دستور عبدالله جاسبي در آن تاسيس شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با توجه به اينکه دوران مديريت عبدالله جاسبي در دانشگاه آزاد با تخلفات زيادي همراه بوده و امروز پس از 30 سال با كنار رفتن وي هر روز پرده جديدي از اين تخلفات براي عموم محرز مي‌شود، اين بار مسأله حضور غيرقانوني فائزه هاشمي به عنوان مدير گروه حقوق و بين‌الملل واحد پرديس دانشگاه آزاد، پرده ديگري از اين تخلفات را افشا كرده است.

فائزه هاشمي به عنوان دختر اكبر هاشمي رفسنجاني با داشتن مدرک کارشناسي ارشد به عنوان مدير گروه واحد پرديس دانشگاه آزاد مشغول به فعاليت است و اين در حالي است که عضويت در هيأت علمي دانشگاه يکي از الزامات يک مدير گروه عنوان شده است.

از سوي ديگر به نظر مي‌رسد واحد حقوق و بين‌الملل پرديس دانشگاه آزاد که در واقع يک دانشگاه فني مهندسي محسوب مي‌شود، فقط همين يک شاخه از علوم انساني را با هدف به کارگيري فائزه هاشمي تاسيس کرده است.

حکم اين مديريت براي فائزه هاشمي يکي ديگر از اقدامات سوال بر‌انگيزي است که در زمان رياست عبدالله جاسبي رقم خورده که گويا علي‌رغم مخالفت دانشجويان، با حمايت مستقيم رياست پرديس اين دانشگاه تاکنون ادامه پيدا کرده است.

شخصي که هم‌اکنون مديريت گروه حقوق و بين‌الملل پرديس دانشگاه آزاد را بر عهده دارد، متهمي است که حکم قضايي وي در دادگاه 23 دي ماه 90 به دليل فعالیت تبلیغی علیه نظام اعلام و وي به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌ و عضویت در احزاب٬ گروه‌ها٬ انجمن‌ها٬ فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد و اين حکم در دادگاه تجديدنظر نيز تاييد شد.

به اين ترتيب تا به امروز نه تنها حكم قطعي محكوميت فائزه هاشمي اجرا نشده بلکه وي به عنوان مديرگروه همچنان در دانشگاه آزاد مشغول به فعاليت است.

در خصوص يک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد: فائزه هاشمی نزدیک به 2 ترم تحصیلی است که مدیرگروه تنها رشته علوم انسانی واحد پردیس دانشگاه آزاد باقي مانده است.

وی با بيان اينکه ايجاد رشته جديد در دانشگاه حداقل 6 ماه طول مي کشد، تصريح کرد: اين رشته به سرعت ايجاد و فائزه هاشمي به عنوان مدير گروه آن معرفي شد.

اين منبع آگاه با تاکید بر لزوم برخورد با اقدامات غیر‌قانونی صورت گرفته در دانشگاه آزاد در دوره مديريت جاسبي گفت: مسئله ما بيشتر غيرقانوني بودن حضور فائزه هاشمي و تاسيس اين رشته است چرا که با غير معتبر بودن مدرک تحصيلي و با محکوميت وي، اين فرد همچنان به فعاليت‌هاي خود در دانشگاه آزاد مشغول است.
انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار