مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از آغاز مطالعات مرمت و ساماندهی پنج مسجد جامع تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'حمید یزدانی' اظهار داشت: قرارداد مطالعات مرمت و ساماندهی مساجد جامع تاریخی شامل مسجد جامع زاوغان سمنان، فرومد، چهلستون سرخه، مسجد جامع دامغان و سمنان منعقد شده است.

وی با بیان اینكه مطالعات طرح مرمت و ساماندهی این مساجد شامل شناخت، آسیب نگاری، آسیب شناسی و ... است، گفت: قرارداد مطالعات مستند سازی و آسیب نگاری چهار مسجد جامع استان شامل مسجد جامع شاهرود، بیارجمند، دستجرد و حاج نبی گرمسار نیز منعقد شده است.

یزدانی از انعقاد سه قرارداد مطالعاتی در زمینه اسكن لیزری در مسجد جامع سمنان، مسجد جامع زاوغان و منار تاریخی مسجد جامع دامغان خبر داد و افزود: اسكن لیزری شامل برداشت كامل نقشه های بنا با دقت بالا است كه خروجی به دست آمده از آن قابلیتهای متعددی از جمله تبدیل به مدل سه بعدی و تحلیل سازه ای را دارد.

مدیر كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: خروجی مطالعات مرمت بناهای تاریخی زمینه ساز اجرای دقیق مرمت و ساماندهی این ابنیه است./س

برچسب ها: مطالعات ، مرمت ، پنج مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.