استان خوزستان با ارائه ی خدمات مختلف اجتماعی و فرهنگی یکی از استان های برتر کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مدیرکل سازمان بهزیستی استان خوزستان در نشستی که صبح امروز در جمع خبرنگاران داشت گفت:یکی از سازمان هایی که خدمات گسترده ی توان بخشی ،پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ،مسائل مربوط به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و... می باشد.

غلام رضا صدیق راد افزود:خدماتی که سازمان بهزیستی به مددجویان ارائه می دهد باعث شده که استان خوزستان از نظر خدمات دهی به مددجویان جزء برترین های کشور باشد.

 

وی در این نشست  مهم ترین خدمات ارائه شده ی این سازمان در سال 90 را شامل:67 هزار معلول و رسیدگی به امور 57 هزار نفر از این تعداد ،زیر پوشش قرار دادن 78 هزار معلول برای ارائه ی انواع بیمه خدمات درمانی اعم از دفترچه خدمات درمانی و کارت بیمه تکمیلی ،پرداختن هزینه نگهداری معلولان به خانواده ها و مراکز توانبخشی نگه دارنده ی این بیماران ،همکاری با افراد خیر جهت یاری رساندن به سالمندان بی سرپرست و یا سالمندانی که هویت آن ها مشخص نیست ،مشاوره ی پیش و پس از ازدواج ،همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و نهضت سواد آموزی برای تهیه ی کتابچه ی آموزشی با عنوان بیماری های ژنتیک برای آگاهی کشاورزان و سوادآموزان روستایی و شهری و .... عنوان کرد.

صدیق رادبا اشاره به اینکه این خدمات در سال 90 به طور کلی اجرا شد گفت: تلاش ما در سازمان بهزیستی استان این است که در سال جاری خدمات بیشتری به افراد زیر پوشش این سازمان ارائه دهیم.

وی در ادامه گفت:تمامی مددجویانی که  جویای شغل مناسب باشند با حمایت جدی سازمان بهزیستی می توانند هدف خود را عملی کنند.

وی در این باره افزود:پرداخت 10 میلیون وام به افراد ،ایجاد فرصت شغلی برای آن ها و ارائه ی حق 3 درصد استخدام در سازمان های دولتی و یا سازمان بهزیستی از جمله ی این حمایت هاست./س

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: برترین ، بهزیستی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.