هیاتی از مقامات بلند پایه جمعیت هلال احمر افغانستان از خانه داوطلب پسیان بازدید و با چند تن از مسئولین جمعیت هلال احمر تهران وداوطلبان فعال در این خانه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای این دیدار که عصر روز گذشته صورت گرفت، دکتر چرخساز رییس شعبه جمعیت هلال احمر شمیرانات در خصوص فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران و استان تهران خصوصا حوزه تحت مدیریت خود ارائه داد.
وی در خصوص فلسفه تشکیل و کارکرد خانه های داوطلب  از جمله خانه داوطلب پسیان گفت: خانه های داوطلب به منظور دسترسی بیشتر داوطلبان به گروههای مختلف خصوصا اقشار آسیب پذیر تشکیل شده اند و با مدیریت خود داوطلبان و نظارت جمعیت هلال احمر اداره می شوند.
رییس شعبه جمعیت هلال احمر شمیرانات و شمال تهران  در خصوص خانه داوطلب پسیان افزود:اینجا یکی از بزرگترین خانه های داوطلب است  که برای کار خیر و رسیدگی به امور خیر مردم وقف شده است. ما در این فضا سعی می کنیم حلقه واسطی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان باشیم، از تهیه جهیزیه گرفته تا تهیه ملزومات کمک درسی به دانش آموزان بی بضاعت و کمک به برپایی سفره افطار نیازمندان در ماه مبارک رمضان که هر ساله از سوی سازمان داوطلبان در قالب طرح سراسری همای رحمت  اجرا می شود.
وی همچنین در خصوص  برپایی کلاسهای آموزشی در زمینه های مختلف خصوصا آموزش کمک های اولیه و  ارائه مشاوره های اجتماعی و حقوقی و روانشناسی توسط کارشناسان داوطلب در خانه داوطلب پسیان گزارشی به اعضای هیات جمعیت هلال احمر افغانستان ارائه داد.
 در ادامه این دیدار علی جوادی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران طی سخنانی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی جمعیت هلال احمر کشورمان در ارائه خدمات داوطلبانه و توجه به مناطق محروم  روستایی و دورافتاده، از افتتاح خانه های داوطلب روستایی خبر داد و تاکید کرد: سعی ما در ارائه خدمات داوطلبانه این است که به جای آوردن نیازمندان به مراکز کمک رسانی خدمات را به مناطق محروم ببریم.
گفتنی است در پایان این دیدار  اعضای هیات جمعیت هلال احمر افغانستان از بخش های مختلف خانه داوطلب پسیان بازدید کردند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار